• Honey1982

Kalaspåse?

Vad kan man ha i en kalaspåse på ett 1 års-kalas? Vill helst inte stoppa i godis.

• Svar på tråden Kalaspåse?
  • Marlene

clementin/satsumas vid säsong, eller nån annan frukt.
    Ett litet russin paket kanske eller lite lösa russin. Popcorn kanske

• Googels

Frukt, russin, nån kaka eller kex av nåt slag, en liten leksak kanske...?

• norgesessan

nån leksak, klementin, banan.... HAr inte haft kalaspåser ennu, men det kunde man haft iallafall..

• Skrinda

På vår dotters ettårskalas hade jag fiskdamm (antagligen mest för mammornas skull ) och i påsarna stoppade jag badleksaker. Man kan köpa dem i nätpåsar med ca 5 i varje för 50-60 kr. Annars är sandleksaker roliga billiga grejer.

• Marlene

i slutet tycker jag, annars springs det bara omkring och tappas bort och dom tar varandras och blir ledsna

• Skrinda

Vi hade fiskdamm i slutet. Men när det är ettåringar inblandade får man nog alltid vara lite flexibel och inställd på att hala fram dem lite tidigare

• malin ulrika

HÄr är kalaspåse ett "måste". Oftast är det bäst att ge när de går hem, annars blandar de bort alla grejerna.
    Här ger man oftast några små leksaker, typ från "dollaraffären". Tycker det är bättre än godis egentligen. Till ettåringar är det ju svårt att hitta bra leksaker, men man kan köpa bollar, badleksaker typ plastanka, eller små nallar. Vet inte om det finns nått ställe att få tag i "billiga" saker i Sverige, här har vi en uppsjö av "dollaraffärer" där allting kostar max en dollar. Perfekt för kalaspåsar.

• memlan

Nalle Phu kex, ballong, russin, små mjuk djur (ikea), såpbubblor, kritor...
    Ha fiskdamm el. ge påsarna när de går hem.

• Skrinda

Om inbjudningarna inte redan är skickade kan jag rekommendera att ha så få gäster som möjligt (om barnet inte är vant vid att ha ett gäng stojande jämnåriga inne på rummet).

Vi hade bjudit tre små kompisar, men en blev sjuk och det räckte jättebra. (vår dotter gömde sig i vårt sovrum efter ca en timme och vinkade hejdå därifrån när det var nog för henne )

• malin ulrika

Tänkte också på balong först, men ettåringar får man se upp med, de kan kvävas av dem... Så se till att föräldrarna har koll i så fall...

• Helene m Olivia o Sigrid

Frukt
    Pixibok
    Studsboll
    Badleksak
    Litet russinpaket
    Tetrapak fruktdryck (semper har utan socker)
    Liten mörk chokladbit (sån där fin choklad i pytteformat)

• Honey1982

kalaset är imorgon . måste köpa sakerna på ICA, hinner inte gå till några andra affärer.
    det blir litet med födelsedagsbarnet (1 år), en kompis (1 år), en kompis (10 mån) och så en nyfödd.
    tack för superbra tips! ska skriva ner så jag kommer ihåg tills nästa år

• Skrinda

Jag är rätt säkerhetsnojjig så efter att ha scannat av utbudet ordentligt så fanns bara Pixi-böcker, badleksaker och sandleksaker kvar som billiga alternativ.

Men oj, vad jag hittade mycket kul till kalaspåsar om ett par år

Svar på tråden Kalaspåse?