• Mamma till 1

Ni som har hund, vad har ni för ras?

Själv har jag alltid haft papilloner. Är det ngn fler här som har Papillon?

• Svar på tråden Ni som har hund, vad har ni för ras?
  • Månsi

jag har en lhasa apso :) en hane e någon mer som har en renrasig lhasa å e intresserad av parning så hör av er :)))

• Finta

Jag har två schäfrar - har alltid haft samma ras! Eller, en dobermann hade mannen då vi träffades men han är i hundhimlen nu!

• kobra

Hade en schäfer och vill ha en igen

• Magenta

Vi har en basenji, vi...

• 19Sofia79

En Vorsteh hane har vi.

• Magenta

Jadu...det försöker vi fortfarande klura ut :)

En korthårig spetshund, ungefär 40 cm hög. Ofta rödbruna med vitt på svanstippen, magen och tassarna, ibland också på bröstet. Ibland trefärgade (svart, vitt och brunt) De kommer från Afrika och är den enda hundrasen som inte kan skälla.

För övrigt den mest speciella hund jag träffat på...

• Mamma till 1

min ena pappis är uppfostrad av en schäfer...hon tror hon är en själv, blir helt överlycklig då hon träffar schäfrar. Hon föddes hos en schäferuppfödare som hade en pappis (mamman) som dog då valpen var 3 veckor så äldsta schäfertiken blev extramammma...schäfern gick och bar vår valp i nackskinnet när vi skulle titta på henne första gången, jättesött.

• LinaT

En söt Grand Danois är min älskling. Fantastisk ras, så stor men så snäll! Glad, lekfull, gosig, jättelik men liten inuti.

Hade Riesenschnauzer under tonåren, en trevlig ras. Sedan en jätterar spansk gatuhund (blandning av dobermann och labrador) som dog av en spansk parasitsjukdom efter ett par år. Underbar hund, men hela historien lämnade dålig eftersmak.

• Magenta

Jadu...det försöker vi fortfarande klura ut :)

En korthårig spetshund, ungefär 40 cm hög. Ofta rödbruna med vitt på svanstippen, magen och tassarna, ibland också på bröstet. Ibland trefärgade (svart, vitt och brunt) De kommer från Afrika och är den enda hundrasen som inte kan skälla.

För övrigt den mest speciella hund jag träffat på...

Svar på tråden Ni som har hund, vad har ni för ras?