• Dude nr7

Spermieproduktion

Hmm, försöker o försöker o få till det.. men börjar undra om det kan va mina springare som inte är på topp... har nån nått förslag på vad man ska äta eller liknande för o få igång produktionen på springare?

• Svar på tråden Spermieproduktion
  • Sysse

Jag har inget tips på vad mankan äta/dricka för att produktionen ska öka.. däremot vet jag att man ska hålla sig undan varma bad och bastun. Även alkohol.
    Inge mer bira och bastu med grabbarna!!

Lasten och dygden bor grannar
  • Cilota

Citerar ur niomanader.se:

Öka spermieproduktionen med zink och folsyra
    Rätt mat påverkar spermierna - både till antal och kvalitet.

Män med låg spermaproduktion har visat sig kunna öka produktionen betydligt med hjälp av kosttillskott i olika kombinationer av zink och folsyra, visar en holländsk studie. I studien jämfördes effekten hos 103 patienter som antingen fick folsyra eller zink, båda eller placebo. Samma försök gjordes med en grupp fertila män.

Det visade sig att kosten var av stor betydelse för fertiliteten. Försökspersonerna som fick både zink och folsyra (rekommenderade dagsmängder) ökade sin spermaproduktion med upp till 74 procent under de 26 veckorna försöket pågick. Däremot gav det ingen effekt att äta bara zink eller folsyra.

Det var kombinationen av dessa två som ökade spermaproduktionen.

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Dude nr7

nu har man skaffat några tabletter så man ska få i sig allt vad folsyra o zink man behöver... hoppas det kan hjälpa till i detta...
    är det nån som har nått mer förslag så är jag öppen för dom :P

• isisisis

Det finns också ett potenshöjande medel som heter Largimax.
    Finns på naturapotek.
    Det sägs också vara bra för spermierna.

• Billan n

Dude nr7: min man har under det normala spermie antalet och vi har nu fått hjälp av sahlgrenska, dom sa där att det finns INGET som hjälper mot få eller dåliga simmare att bli fler eller bättre på att simma, vi får göra IVF ....

• Sjörövarmoster

Ha inte på sätesvärmen i bilen, spermier gillar inte värme.
    Det finns även teorier att det kan vara skadligt för spermierna att ha mobiltelefonen i byxfickan. Sluta röka, snusa, dra ner på alkohol, inga droger. De som cyklar extremt mycket (cykelbud/tävlingscyklister) kan få problem med sädesledarna.
    Precis som Billan n skriver så säger experterna att inget hjälper, men det kan ju alltid vara värt att testa ändå
    Lycka till!

• Rosa blomman

Dude nr7: Det bästa är att gå och kolla dina spermier. Det kan vara så att du behöver någon from av läkarhjälp. Eller kanske problemet ligger hos din partner?!

Sätesvärmare är inte farligt eller skadligt för spermier eller produktionen. Men däremot kraftigt värme växling te.x från en varm bastu till iskallt vatten och tvärt om är inte alls bra.

• Jesse

Vi äter båda Vitamineral (innehåller bla Folsyra & Zink) och Omega 3 Bra för både hälsa och simmare

En helt ny resa har påbörjas - hoppas den har destination Bebis!
  • Jesse

Köps på Apoteket..

En helt ny resa har påbörjas - hoppas den har destination Bebis!
  • Dude nr7

har just börjat äta nå tabletter... tror d va Vitamax Man... kan ju inte skada iaf... så får vi se om dom blir nå bättre eller så... (Hoppas)

Svar på tråden Spermieproduktion