• Pontiacsnuttisen

Efteråt???

Efter förlossningen så ska man ju blöda och vissa gör det tydligen innan med så har vi det där med trosskydd och grejer jag har ett dilema jag har inte köpt en binda eller ett trosskydd sen högstadiet och vad blir det då 10 år sen typ vilka är bra vilka ska man inte välja blöder man mycket efteråt eller duger det med ett trosskydd eller måste man ha en binda det finns ju så mycket att välja mellan natt dag plus super och allt vad det heter sist jag köpte så fanns det trosskydd punktslut ........
    vill ju inte köpa nåt som kommer att sitta vid fotknölarna efter nån minut för det verkar ju jäkla B sen vill jag inte byta en gång i kvarten heller för att det är en lite korv mellan benen och allt ev. blod sitter i mina jeans så jag har en stor pöl i baken som alla tittar och fnissar över

Sa jag HJÄLPPPPPPP!!!!!!!

• Svar på tråden Efteråt???
  • Snäckan6

josefsmamma:
    Ja, det är verkligen olika från person till person. Jag har nog varit en person som haft tur med praktiskt taget allt som rör vår dotter.

• Fru B

BB-bindorna är bra första dagarna tycker jag, jag hade aldrig kunnat föreställa mig hur mycket man blödde, tänk grisslakt!!!

Sedan använde jag apotekets långa bindor med vingar tills det blev som en vanlig mens, då hade jag vanliga apotekets bindor med vingar. de är jättebra!

• Pontiacsnuttisen

Hjälppppp men av en helt annan anledning hade ingen anning om att man blöde så mycket ok men jag har aldrig varit någon storblödare vid mens eller nåt sånt men jag antar att det inte har nåt med saken att göra eller kan man dra nån röd tråd därimellan ????
    el jämnförra med mamma/syster el övrig släkt???

Känns som om jag kommer att förblöda

• enny signatur

är det abra jag som inte alls blödde mycket efter förlossningen? (vet inte hur vida det är som det borde dock)
    jag blödde inte mycket me rän under en menstruation. långa bindor var iofs en fördel, då behövde man aldrig bry sig om att det läckte för att man satt/låg skumt.

• Nyfiken gul
    Pontiacsnuttisen skrev 2007-01-28 21:45:26 följande:
    Hjälppppp men av en helt annan anledning hade ingen anning om att man blöde så mycket ok men jag har aldrig varit någon storblödare vid mens eller nåt sånt men jag antar att det inte har nåt med saken att göra eller kan man dra nån röd tråd därimellan ????el jämnförra med mamma/syster el övrig släkt???Känns som om jag kommer att förblöda
    du blöder ju för att du har fött barn - det är alltså ett sår i livmodern från moderkakan som blöder..

så tyvärr går det inte att jämföra med ens menscyklar eller hur mamma/mormor har haft det...

och det är också helt inviduellt hur myket man blöder...  en del blöder inte mer än som vid mens o andra har värsta blodbadet x 100....

så bered dig på det värsta helt enkelt så slipper du bli vettskrämd....
  • Pontiacsnuttisen

Blöder inte mycket alls

Fick föresten en dotter på 5,1kg och 55 cm

• Pontiacsnuttisen

Är det ok att pussa ihjäl sitt barn ??? hon är ju sååååå söt kan inte låta bli hur har jag kunna byggt en så söt sak ???

• Silverkatten06

Det är helt ok, inget barn har dött av för många pussar från mamma (förutom en och annan tonåring som skämts ihjäl )

• Pontiacsnuttisen

Silverkatten: tror jag vet hur det känns kan ju säga att det varit pinsamt mer än en gång i mitt liv

Svar på tråden Efteråt???