• Skogsjäntan

Bruna flytningar ??? Någon som varit med om något liknande?

Min tapp är medelmjuk, ca 1-1½ cm och öppen precis en liten bit för fingerblomman. Igår fick jag bruna flytningar. Kan tillägga att jag haft massor av jobbiga och onda sammandragningar och mycket molvärk i dryga veckan nu. Har varit på väg in ett par gånger men då har det lugnat sig.

Ringde förlossningen igår och frågade om de bruna flytningarna. Hon sa att hon trodde det var för att jag blivit gynundersökt dagen innan av min bm. Men jag har ju fortfarande kvar dem. Om det nu skulle vara gammalt blod från gynundersökningen i fredags, varför fortsätter det då?

Ska till läkare imorgon på tillväxt-ul och ska fråga denna vad han/hon tror och prata om eventuell igångsättning pga olika orsaker. Ville bara kolla om någon har någon liknande erfarenhet eller teori.

Är i v 38+4

• Svar på tråden Bruna flytningar ??? Någon som varit med om något liknande?
  • krakel

det är faktiskt ett av sätten en förlossning startar på,blödning

min starta så visserligen så hade de undersökt en massa och jag blev igångsatt men på föräldrargruppen så sa BM att vattenavgång värkar eller blödning är de vanligaste sätten...

• Skogsjäntan

Det trodde jag med. Men inget mer har ju hänt. Hade rätt ont i ljumskarna igår men inget mer. Jo molvärk. Och det bruna är mer lite vattnigt, bm jag pratade med sa att det ska vara slemmigt för att det ska vara ett tecken på att det kan vara på g???

• krakel

nej jag kände inget heller direkt mer än lite mensvärk, sen satte det igån efter att vattnet gått...

• Skogsjäntan

Hmm, kanske får vattenavgång i natt då Man undrar ju för en vecka tidigare så blev jag oxå undersökt men då blev det inga bruna flytningar.

• krakel

hmm ja kanke va det inte gynundersökningan utan en bebbe som vill titta ut hehe

lycka till

• Mollie

Jag tror på att det är ett tecken på att det startat på allvar, Skosjäntan! Hoppas, för din skull, att det vore så för du har det jobbigt nu! *kram*

• Splach

Det kan hända att det är efter undersökning, och att det finns lite "blodrester" kvar eftersom det är brunt..
    Eller att det är delar av slemmisen!

Att du är medelmjuk är ju bra, eftersom du då är på G att bli mogen, tyvär kan man gå så länge..
    Jag har varit mjuk väldigt länge, och öppen för ett finger, men sedan är jag omföderska oxå, och då brukar man "mjukna" tidigare.

Men å andra sidan, du har ju inte långt kvar tills du har Bf så det kan mycket väll vara "starten" på att bebben vill komma ut, men hoppas inte för mycket, då blir man bara besviken

• Splach

Kom på nu, att jag har läst någonstans, att pg av man har ett ökat blodflöde genom slidan, och en ökad "mängd" små blodkärl, så kan det hända att genom påtryckaningar, från barnet, eller kanske från att man har samlag etc, att ett sådant går sönder och att det då kommer lite blod..
    Så länge flytningarna inte luktar illa, eller ändrar färg fort till tex röd etc så ska det inte vara någon fara, men det är ju alltid bra o rådfråga en BM etc..

Så kanske barnet tryckt sej lite neråt, och "haft sönder" några små blodkärl? eller att Bm råkat trycka sönder några..

• Skogsjäntan

Jag tycker inte att bm var speciellt oförsiktig direkt, jag har varit med om värre påtryckningar än hennes som inte skapat blödning. Och bebis har legat så långt nere den kunnat nu i över en vecka och vridit så det vore konstigt att det inte skulle komma förrän nu.

Men men, det visar sig imorgon då jag ska till doktorn. Jag hoppas ingenting längre, sen kanske det blir bebbe snart ändå eftersom jag eventuellt blir igångsatt.

• Skogsjäntan

Jodå, jag var hos läkaren idag, har öppnat mig nästan 2 cm så hon trodde det var därför jag hade bruna flytningar. Så nu hoppas jag att det snart sätter igång

• NobodysFool

grattis grattis då hoppas vi det går super för dig

• malin808

Har sj inte haft de symptomen under min förra grav o inte under denna då jag ej gått så länge. Men tror sj att det är ett tecken på att det är på G för dig nu!!! Lycka till!! :D

Svar på tråden Bruna flytningar ??? Någon som varit med om något liknande?