• Anci84

Rasmus ska bli storebror,vilket namn tycker i bäst om???

Tindra
    Cecilia
    Rebecka
    Emilia
    Elin
    Wilma
    Sofia

• Svar på tråden Rasmus ska bli storebror,vilket namn tycker i bäst om???
  • Mjölk

Beckah82: Tycker det inte spelar nån roll vad namnet betyder, hur många vet det??? Och tycker man bara om namnet så spelar väl det ingen roll? Ja, vi tycker ju alla olika och tur är väl det. Det hade varit trist annars...

• Christian

Om jag och min sambo skulle få en dotter så blir det en Tindra - så självklart röstade jag på det

• selh

Jag gillar allihopa nästan, faktist.
    Men Rebecka är jättefint! Och inte så jädrans vanligt Dessutom fungerar det på alla åldrar!

• Anci84

Jag såg att jag inte fick med så ni kunder rösta på
    Elin el Sofia
    undra varför de blev så för?????
    skriv gärna vad ni tycker om dom namnen med =)

• Beckah82

Ni kanske inte tycker det spelar någon roll men jag tyckte det när jag gick i skolan och alla skulle ta reda på vad sitt namn betydde, skriva namnet och betydelsen på fina bilder och sätta upp på väggen i klassrummet...

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • nassesmamma

Elin! Hos oss heter Rasmus lillasyster Elin =)

• DubaiC

Cecilia är ju underbart vackert, och de andra namnen är ju så vanliga som du har med på listan.
    Läste en bebis som hette Celia i går, tyckte det var så sött!

• Elin med Wilma och Alva

Förutom Wilma - som ju är världens finaste namn - så tycker jag Cecilia är jättefint! Och Celia är också väldigt fint!!

När det gäller namnens betydelse tycker jag inte det är viktigt. Wilma är en kortform av Vilhelmina som betyder "tillhör Vilhelm" - inte så upphetsande betydelse alltså - men ändå ett himla fint namn.

(¯`°?.¸ ღ Mamma till Wilma ♥ ♥ ♥ Världens gosigaste tjej ღ ¸.?°´¯)
  • anna01

Jag tycker Rasmus passar ihop med Emma

........Mio är kungen på dansgolvet nu ..........
Svar på tråden Rasmus ska bli storebror,vilket namn tycker i bäst om???