Rasmus ska bli storebror,vilket namn tycker i bäst om???
Tindra
Cecilia
Rebecka
Emilia
Elin
Wilma
Sofia
Tindra
Cecilia
Rebecka
Emilia
Elin
Wilma
Sofia
Rebecka!
Beckah82: Tycker det inte spelar nån roll vad namnet betyder, hur många vet det??? Och tycker man bara om namnet så spelar väl det ingen roll? Ja, vi tycker ju alla olika och tur är väl det. Det hade varit trist annars...
Om jag och min sambo skulle få en dotter så blir det en Tindra - så självklart röstade jag på det
Jag gillar allihopa nästan, faktist.
Men Rebecka är jättefint! Och inte så jädrans vanligt Dessutom fungerar det på alla åldrar!
Jag tycker Elin!
Jag såg att jag inte fick med så ni kunder rösta på
Elin el Sofia
undra varför de blev så för?????
skriv gärna vad ni tycker om dom namnen med =)
Ni kanske inte tycker det spelar någon roll men jag tyckte det när jag gick i skolan och alla skulle ta reda på vad sitt namn betydde, skriva namnet och betydelsen på fina bilder och sätta upp på väggen i klassrummet...
Elin! Hos oss heter Rasmus lillasyster Elin =)
Cecilia är ju underbart vackert, och de andra namnen är ju så vanliga som du har med på listan.
Läste en bebis som hette Celia i går, tyckte det var så sött!
Ja Celia e ju urgulligt!
Förutom Wilma - som ju är världens finaste namn - så tycker jag Cecilia är jättefint! Och Celia är också väldigt fint!!
När det gäller namnens betydelse tycker jag inte det är viktigt. Wilma är en kortform av Vilhelmina som betyder "tillhör Vilhelm" - inte så upphetsande betydelse alltså - men ändå ett himla fint namn.
Jag tycker Rasmus passar ihop med Emma