• Fastidious

Mår illa av halvhård träning... (v11)

Efter att ha tränat styrketräning (BP) i en timme så får jag illamåendekänslor och lite halvfrossa.. Under själva träningen så känns allt ok men så kommer detta flera flera timmar efter träningen..? Känns ungefär som när man håller på att bli rejält förkyld, när man bara ligger i början och mår allmänt pyton...

Är detta ett tecken på att man ska strunta i tung träning? Vad tror ni? Dagen efter så är det ju borta igen och då finns endast liite träningsvärk kvar..och träningsvärk är ju alltid skönt!

• Svar på tråden Mår illa av halvhård träning... (v11)
  • Nilla2005

säger bara: Lyssna på din kropp!!

NEJ! Jag väntar inget barn, jag väntar en Pelikan?!?!?!
  • tea79

Har du tränat innan graviditeten så e de jättebra att fortsätta träna. MEN, var noga med att lyssna på din kropp. Kanske du behöver träna något lugnare nu i början innan kroppen hunnit vänja sig o ställa om sig till en graviditet. Ja mådde som dig när ja var gravid. Men ja tog de lite lugnare, men fortsatte träna. Efter några veckor kunde ja öka till min normala teräning igen. Och kroppen accepterade det.
    Så som sagt. Ta de lite lugnare, öka sen succesivt när kroppen hänger med.

• Fastidious

Tea79: Jag har tränat innan graviditeten, men tog ett uppehåll en månad ungefär när jag hade magsår och illamående samtidigt.

Jag tar det också lugnare.. lägger inte på lika mycket på benlåten och tränar inte lika många ggr i veckan etc.. Så jag är inte helt slut när jag kommer hem från träningen..

Men lite orolig blir man ju när kroppen börjar visa frossasymptom några timmar efter varje träningspass..

• numbernine

Man kan få frossa när kroppen går ner i vilopuls efter träning, säkert kan det bli mer om man har mer blod i kroppen och högre ämnesomsätting som man har som gravid.
    Min BM sa idag att träna på bara men tänk på att FÖR hög puls är inte bra för gravida. Man ska kunna prata som vanligt, och det ska inte göra ont nånstans.

Svar på tråden Mår illa av halvhård träning... (v11)