• Maja30

Hur gör ni som använder vanlig väska som skötväska med skötbädd?

Har hittat en fin vanlig väska med många fack som jag kommer att använda som skötväska (den knallröda väskan blir perfekt till den svarta vagnen).
    Nu är frågan hur gör man med skötbädd? Skulle vilja ha en praktiskt skötbädd i plast som går att vika ihop och är lätt att torka av om olyckan är framme. Var på Babyland igår och frågade och de sa att det inte går att köpa skötbädd till väska separat. Någon som vet om det går att köpa skötbädd separat och i så fall var? Hur gör ni som tänker ha vanlig väska? eller ni som måste köpa ny bädd till er väska?
    Tips och råd mottages tacksamt!

• Svar på tråden Hur gör ni som använder vanlig väska som skötväska med skötbädd?
  • snutti

Du kan väl köpa plastad frotte...

Eller så köpa nån tygbit i tyghandeln, som är lätt att torka av, bara fålla runt kanterna.

(vi har skötväska...)

• Miffi

Jag har också köpt en vanlig väska. Jag tror inte att du behöver en skötbräda. Det gör inte jag iallafall, Tex är man på stan är ju nästan alla toaletter utrustade med skötbord. Och är man hemma hos någon kan man ju ta med ett badlakan och byta blöja på sängen. Min sambos syster köpte en skötväska när hon fick sitt första barn och hon har aldrig använt skötbrädan.
    Men detta är ju en smak sak. Lycka till!

• Maja30

Jag skulle vilja ha något annat än tyg för det går ju inte att torka av på samma sätt som plast. Inte så kul att lägga tillbaka en skötbädd i tyg i väskan som luktar. Åker man bort över helgen så blir det nog en hel del byten och eventuellt en hel del olyckor (särskilt när barnet inte vill ligga still)

• Leeloo

Om du är händig kan du ju sy en skötbädd av sånt tyg som regnskydd är gjort av, men nån typ av stoppning inuti.

• snutti

Nej jag menar inte vanligt tyg...

Skötbädden är ju inte ren plast vad jag kan minnas, det är nåt tygmaterial som e lätt att torka av, det är så jag menar...

• snutti

Precis som Leeloo menar jag...

• Sopheia

Hej!

Skrev i en annan tråd innan, om samma sak, på Babyproffsen hade de en lite "resenecessär" (du vet en sån man rullar ihop, och kan hänga på en krok) som egentligen var en skötbädd man vecklade ut, samt två fack, ett för extrablöjor, och ett med en plastburk för våtservetter. Jättesmidig att stoppa ner i väskan, tog inte alls mycket plats.

• skogsflicka

Jag har sytt en egen liten skötbädd av plastad frotté och fleece. Den är smidig att bara slänga ner i väskan som jag har tänkt att använda.

Svar på tråden Hur gör ni som använder vanlig väska som skötväska med skötbädd?