• Maregi

skraplotter på gran canaria

Var på gran canaria en vecka och blev nästan jagad och förföljd varje dag av ungdomar som försökte pracka på en skraplotter. Är det nån som har någon erfarenhet av det och vet vad det går ut på. Lite nyfiken eftersom dom var överrallt, hela tiden. Riktigt jobbiga.

• Svar på tråden skraplotter på gran canaria
  • 1malle

Grattis om ni kom undan....
    Min mamma o hennes man råkade ut för detta o nappade.
    resultatet var att de blev iväg lurade långt bort o rånade....

Ola är en liten prins, han är det finaste som finns
  • Birgitta2

De säljer andelslägenheter på Gran Canaria. Säg att ni är danskar, så sticker de. För danmark har försäkring för detta och det går att ångra sig. Men inte Sverige. Säger ni att ni är svenskar så blir ni jagade.

Lotterna är en del av försäljningen. Ni vinner, ni blir bjudna nästa kväll till en restaurang med champange och vips är ni ägare till en lägenhet som kostar skjortan. Gå inte på det.

• Kinne79

Va, håller de på med sånt än?? Det var 15 år sen jag var där och då höll de på...Trodde alla vid det här laget isåfall visste att det är rent lurendrejeri!

• Maregi

Oj då. Rånade, är det sant? Det är ju verkligen illa.

• Maregi

Men å andra sidan så om man inte skriver på något så blir man i alla fall bjuden på middag och skumpa

• menu

jag kan bara inte förstå hur någon kan vara så lättlurad å skriver på pappren för andelslägenheter mm, så där bara??
    liksom oavsett om man inte förstår sig på "lotterigrejen" så bör man ju förstå att alla inte vinner i ett gratis lotteri, och att man inte köper en lägenhet om man inte tänk över det, dessutom läsa det finstilta extra noga när det är mystiskt ... jag begriper mig inte på människor! men visst så länge det finns idioter så finns de de som vill tjäna på dessa.

• Mamman med två pojkar

Nej, vad trist att de inte har försvunnit från jordens yta.
    Kanske elakt skrivet men det fanns såna på Rhodos också och de var ju på en hela tiden.
    Åker till Gran Canaria om några veckor så jag får väl bara konstatera att de finns där också *suckar*.

• notsofantastic

Mamma med två pojkar,
    Jag har varit på Gran Canaria två gånger och inte alls upplevt det. Så du behöver nog inte räkna med det.

• menu

vi är på GC minst 1 månad varje år, å har någon enstaka gång viftat bort dessa, men visar man inte intresse eller ser helt lättlurade ut så kommer de inte på en. Dock hoppar de tydligen mest på i playa del ingles, på allt som rör sig men vi bor aldrig där men har heller inte sett sådanna när vi varit där ibland.

• menu

i puerto rico är det vanligt med neger tanter som sätter på en armringar å kräver sedan 5,- euro betalt (i affären kostar samma 0,5-1,-). har heller aldrig varit besvärad av damerna men sett en hel del...

Svar på tråden skraplotter på gran canaria