• Maregi

skraplotter på gran canaria

Var på gran canaria en vecka och blev nästan jagad och förföljd varje dag av ungdomar som försökte pracka på en skraplotter. Är det nån som har någon erfarenhet av det och vet vad det går ut på. Lite nyfiken eftersom dom var överrallt, hela tiden. Riktigt jobbiga.

• Svar på tråden skraplotter på gran canaria
  • Äventyr

Vi har precis varit på GC 2 veckor och har inte upplevt denna typ av problem (eller några andra). Vi var i Las Palmas och åkte runt på ön.

• pippo75

...timeshare försäljare är lika förknippat med GC som julen är med tomten!

• Birgitta2
    notsofantastic skrev 2007-01-29 17:42:17 följande:
    Mamma med två pojkar,Jag har varit på Gran Canaria två gånger och inte alls upplevt det. Så du behöver nog inte räkna med det.
    Det handlar nog om var man är. I Puerto Rico stod de i horder mellan gamla och nya hamnen. Precis hopplöst. Man fick nästan löpa gatlopp. Och det är inte canarier som sysslar detta. Det är engelsmän, holländare, svenskar osv....
  • enlitenbitkaka

Åh *ryser* gick inte att gå normalt på standpromenaden mellan San Augustin och Maspalomas....över allt var de här försäljarna. Dock höll dem sig borta från stranden,sådan tur hade vi inte på Kreta....

.?:*¨¨*:?. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.?:*¨¨*:?.
  • ennasuS

när vi var i egypten för 2½ år sen träffade vi osså på såna skraplotter... såklart vann vi ju och hade chansen till gratis semester etc varje år.. OM vi köpte lägenheten..hahaha, gratis middag iaf-el ja, bara ifall vi beställde det dem hade bestämt:S hahaha, :S

• Nizen

Stötte inte på det men däremot folk som jobbade för ANFI där man säljer andelslägenheter! Om de lockar er med en invigning av ett köpcentrum och en fin badstrand med sand importerad från Bahamas och blaha blaha så gå vidare! Ni får taxi dit men måste gå turen på 2 timmar för att få taxi tillbaka hem och ingenting är gratis som de vill påstå osv!

• menu

Nizen, fast jag vet många som åker på anfis turer just för att man vill se stället det är ju lite annorlunda (utan tanke på att köpa lägenhet) å sedan slappa där på fina stranden, gratis taxi dit... är billigare än betald taxi dit om man ändå vill åka dit

• Nizen

Jo fast det finns turer till Anfi och bussar dit om inget annat! Hur kul är det att sitta och fylla i massa papper, gå på en rundtur i 2 timmar innan man kan vandra runt själv? Då är det liksom bättre att ta sig dit på egen hand och göra vad man själv vill utan stress och rundturer och allt annat som man prackas på!

• notsofantastic

Birgitta2,
    En gång var jag i Las Palmas och en gång i Maspalomas. Var hur skönt som helst. Betydligt mindre påfrestande försäljare än vad det till exempel kan vara i Magaluf.

• Ankianka79

Nizen; Man kommer inte in på hotellområdet på Anfi utan "guide". Och det är flotta lägenheter vill jag lova.

Vi åkte dit för att se vad det var, visste att vi inte skulle köpa något. Blev lovade lite presenter också. Fick taxin betald, en rundvisning och sen skulle det skrivas papper och när vi inte var intresserade så var det snabba ryck att "bli av" med oss. Vi fick våra presenter och sen var det betald taxi hem igen.

Sen gick vi dit flera dagar för att slappa på stranden och där gick ju alldeles utmärkt att vara utan "guide".

Men det gäller att veta vad man vill med besöket, de är skickliga försäljare...

• Nizen

Ja och det är det jag menar! Man kommer ner till stranden utan krångel! Man ser tom vart allt folk kommer ifrån som tagit sig dit med bussen! Om inget annat tycker jag att Amadores stranden var bättre än Anfi

• Maregi

här lockade dom med gratis resa, videokamera eller pengar. alla som åkte vann, typ. Visst låter det skumt. Undrar hur dom krånglar sig ur det sen.

• 3barnsmor35

Det finns riktiga skraplotteri på GC också, en tjej på min kompis' jobb skrapade fram 10 000 sek! De köps i vanliga tobaksaffärer typ...

kramar

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403 och Lillan 0604
Svar på tråden skraplotter på gran canaria