• Dinturiel

Bra psykolog i Malmö

Jag har fått bekräftat min misstanke om att jag lider av ångest, och vill nu göra något åt det. Har försökt tidigare, men brukar alltid sopa problemen under mattan så att säga.

Blev ombed att ta kontakt med psykolog eller liknande, men vet inte alls vart jag ska vända mig. Tror inte riktigt att jag har råd med privat, men har ingen koll på landstinget heller. Har knappt varit i kontakt med landstinget alls här i skåne. Och allt känns bara som en djungel.

Så någon som kan ge mig lite tips. Vet att jag behöver någon som törs sätta ner foten och vara väldigt rak på sak. Har en tendens att kunna tassa runt ämnet.

• Svar på tråden Bra psykolog i Malmö
  • Dinturiel

Ingen som vill hjälpa?

• Michas

Bor inte i Malmö, men du skulle kanske vara hjälpt av en kognitiv beteende terapi (KBT) ?! De är ofta rakare och fokuserar mer på här och nu än t.ex psykodynamiska terapeuter.

• Anonym

Vad duktig du är som vill ta tag i det här.
    Tyvärr finns jag i Sthlmsområdet och känner inte till Malmö,
    men vad tror du om ett vanligt läkarbesök först, dom kan säkert antingen remittera dig eller slussa dig vidare vart du ska gå.

Lycka till och sopa inte, det som sopas brukar komma upp när man vädrar liksom. :)

• Anonym

Jag kan varmt rek. INM, integrerad nervsjukvård 040-24 35 00

Jag led av en jobbig deperision, men är nu frisk efter KTB.

Lycka till

• Dinturiel

Har pratat med en psykoterapisjuksköterska tidigare. Men det var innan vi flyttade hit ner. Kan man ringa till landstingets växel och höra med dem?

Tack för era svar

• Anonym

KBT, menar jag ju så klart!

• Anonym

Integrerad NÄRsjukvård. Ring dit och kolla om du tillhör deras upptagningsområde. Man måste bo i rätt del av stan. Kan varmt rekommendera dom!

• Michas

Saxat från www.psykolognet.se/ :

Adler, Björn
    Kognitivt Centrum
    040-301680

Adler, Hanna
    Kognitivt Centrum
    040-301680

Ahltorp, Birgitta
    BAPS Birgitta Ahltorp AB
    040-6111126

Bálint, Stefan
    S. Balint AB
    040-122777

Benér Graff, Charlotte
    Charlotte Benér Graff Psykologmottagning
    070-8261423

Berhouet, Maria
    Maria Berhouet enskilda firma
    0732106820

Bertolani, Britt
    SPiRA arbetsliv
    0707 50 72 50

Elofsson, Kristina
    Kristina Elofsson Psykologmottagning
    040-6118106

Engström Franzén, Elisabeth
    Existensia
    040-163432

Ingemansson, Gunvor
    Psykologmottagning GI
    040-979919

Irengård, Lars
    Familjerådgivning i Centrum
    040-234767

Johansson, Ing-Marie
    Leg psyk Ing-Marie M Johansson
    040-978199

Lagerbäck, Björn
    Kriscentrum
    040-915337

Luttrup Bálint, Karin

040-305500

Magnusson, Charlotte
    Leg. Psykolog Charlotte Magnusson
    0702-345 343

Malmberg, Eva
    Psykologpraktik Eva Malmberg
    040 - 30 28 08

Meden, Dorian
    Meden H R Consulting
    0709 - 90 95 59

Nelander, Bo
    Nelander Konsultation AB
    040-130200

Nelderup, Lars-Eric
    Psykologkonsult Nelderup
    070-4757539

Ohlsson, Torsten
    F:a Torsten Ohlsson
    040-181618

Rawandozi, Faysal
    Change Management Center i Malmö AB
    040-303960

Rehnberg-Eriksson, Monica
    Primavera Framtidsforum AB
    0708-239860

Söderholm, Susanne
    Susanne Söderholm
    040-12 93 70

Tapper, Gerry
    Leg psykolog Tapper AB
    040-79680

Wallin, Berit
    Aktiv Psykologhjälp - Leg psykolog Berit Wallin
    040-235900

Det verkar finnas flera psykologmottagningar. Hoppas att du hittar en som känns bra för just dig

• Dinturiel

Anonym inlägg 4: Vad innebär det?

Kan ju tillägga på en gång att jag inte alls är intresserad av piller och sånt. Jag vet istort sett vad det beror på och det är den biten jag vill bena ut och komma över.

• Anonym

Jag är inl 4. Ja det heter visst närsjukvård. Och du spydiga inlägg 7, det finns i alla delar av stan, men man får gå där man bor närmst.

TS: ta kontakt med dem och be om att få komma dit och prata med en psykiatriker.

Michas: Jag tror att TS inte sökte ALLA psykologer i stan utan en som vi kunde rekomendera som bra!?!?!

Lycka till TS

• Michas

Anonym 10 : Vad är det med dig ? Det är ju du som är spydig. Och jag svarar med det lilla jag kan svara. Ingen annan har ju kommit med tips på någon specifik psykolog / psykiatiker heller ? Och för övrigt så är det inte helt omöjligt att det strider mot fl:s regler att diskutera individer.

• Anonym (7)

Anonym 10: Nej så är det inte alls. INM har upptagningsområde Centrum samt Limhamn/Bunkeflo så om man bor i ngn av dessa stadsdelar får man gå dit. Bor man i annan stadsdel så får man gå till motsvarande öppenvårdsmottagning i Region Skånes regi. Första året tog INM emot patienter från alla möjliga stadsdelar, kanske det du tänker på...

TS: Det är bara att ringa dit och uppge din adress så får du veta vilken stadsdel du tillhör. INM är ett privat vårdföretag som har avtal med Region Skåne, vilket innebär att de har sitt specifika geografiska upptagningsområde precis som alla andra psykiatriska öppenvårdsmottagningar. Det kostar inte mer att gå dit än till landstingets mottagningar.

• Dinturiel

Anonym(7): Tack för ditt svar! Nu bor jag varken i Centrum, Limhamn eller Bunkeflo.
    Ska ringa Landstingests växel och höra med dem. Har läkarmottagning och mödravård i Lindängen, och vet att det finns psykologmottagning i vårdcentralen där. Men hittar ingen kontaktinfo.

• Anonym (7)

TS: tror att du tillhör öppenvårdsmottagningen på Fosievägen... men är inte säker. MAS växel kan säkert guida dig rätt 040-33 10 00. Lycka till!

• Anonym
    Anonym (7) skrev 2007-01-29 22:14:38 följande:
    TS: tror att du tillhör öppenvårdsmottagningen på Fosievägen... men är inte säker. MAS växel kan säkert guida dig rätt 040-33 10 00. Lycka till!
    Det är inte särskilt lätt att komma till där, utan remiss från akuten eller vårcentral. Mitt tips är att kontakta vårdcentralen, och få remiss vidare därifrån. Det var enda sättet jag lyckades få hjälp, och jag är nu kopplad till Fosievägens öppenvård...
  • Dinturiel

Tack så jättemycket för alla svar. Ska kolla upp detta imorgon

Svar på tråden Bra psykolog i Malmö