• Anonym

Oupplöst canesten-vagitorie?

Prover som min gynekolog tog sist jag var där visade att jag har svamp. Jag åt antibiotika för 1,5 månad sen och använde i samband med det canesten kräm. Nu visade det sig alltså att alla svampbakterier inte strök med, utan att det fanns några kvar inne i slidan. Därför använde jag en vagitorie igår för första gången i mitt liv. Så idag på eftermiddagen när jag var på toaletten såg jag att nästan hela tabletten hade kommit ut igen, men som klumpar. Ska det verkligen vara så? Måste jag smörja med kräm istället eller?

Hoppas någon vet vad jag talar om och kan ge svar!

• Svar på tråden Oupplöst canesten-vagitorie?
  • turia

jo det kan klumpa o smula...

• Anonym

Det är alltså helt normalt? Kan jag räkna med att den har gjort sin funktion?

• turia

jajjemän fast å andra sidan en del svampar e envisa..
    jag hade nått som heter bakteriell vaginos o fick ett dundermedel..

• Björkeli

Hej.

Innan hade jag alltid Pevaryl vagiator, o den kunde komma ut lite på morran som en mindre flytning.

O så testade jag Canesten istället, då jag hört att den skulle vara bra om man hade mkt svamp under graviditet. Men jag fick samma som dig, efter ett dygn kom den ut, nästan helt intakt! *Märkligt*

Så jag kommer att hålla mig till Pevaryl hädanefter, vågar inte lita på att Canestenen gör det "jobb" den skall om det kommer ut så mkt igen...

• Anonym

Jag har egentligen inga problem med svampen, tycker att den inte känns alls nu när jag är gravid. Att jag smorde med salvan sist var för att makens "grej" fick tecken på svamp... Hade inte gjort något nu heller om inte provet visat plus. Men maken har inga symptom nu, och vi brukar få dem tillsammans. Jag får väl vänta och se om det ser ut som att svampen lever på och då fortsätta behandla!

Svar på tråden Oupplöst canesten-vagitorie?