• taca

IVF nr:2

Hej!
    Är en nybörjare på denna sida..undrar om det finns några som har diagnos oförklarligt barnlöshet men som har blivit gravida vid andra IVF.
    Jag har precis startat med IVF nr:2 och är lite rädd och nervös att det ska bli negativ som föra gången...
    Håller tummarna till alla er som kämpar och vet hur svårt det kan bli ibland....

• Svar på tråden IVF nr:2
  • aylen

du har ju större chans att bli gravid andra gången.så lycka till
    Har själv ett misslyckat IVF bakom mig.

• Einnej

Varför har man större chans andra gången?

• taca

Tackar.....jag vet inte exakt varför det är större chanser men min läkare sa det också

• aylen

det är så här att man som läkare vet bättre nästa gång hur din kropp fungerar, alltså hur mycket mer puregon du tål. Jag fick alldeles för lite puregon vid mitt IVF, därför utvecklades inte mina ägg fullständigt.Hade jag däremot tagit en högre dos,så hade mina ägg utvecklats mer och blivit av mer kvalite, men nu vet han till nästa gång vad min kropp tål och hur mycket jag kan avvända-och det resulterar till en större chans att bli gravid vid ett nästa IVF. vet inte om ni hängde med nu. :o)

• Einnej

Men vad har dosen etc. att göra om man blir gravid och har bättre chans till det?

• Einnej

...att man kan få fler ägg, men ingen bättre chans till graviditet för de. Samma chans.

• Mussebus

Jag fick sänka min dos till andra gången. Som det inget blev första gången så då menar du att jag lika väl kan skita i det nu då?

• nelly 2007

Hej. Min första IVF förmycket nedregleringsspray och för höga hormoninjektioner och blev överstimulerad,andra gången fick jag äta minipiller ist. för spray och lägre dos med hormoner.Första gången blev jag grav.men tyvärr slutade det i ett MF,andra gången blev det inget ägg att sätta tillbaka. Ska börja spraya igen om ca 1-2 veckor. Jag hoppas innerligt att vi har bättre lycka denna gång!!!

• Luffarmor

Jag blev gravid vid det andra ivf en hade då gjort ett ET o ett flertal FET.....o nu ska vi snart dra igågn ett syskon försök  med stat från noll då det tine blev några frysisar,

Lycka till

Mamma till Rasmus o matte till Sindi o Sissi. o fru förståss....
  • aylen

einnej: det här är kunskap som jag fått ifrån olika läkare, så jag berättar ensadt detta utifrån deras teori.Hoppas du förstår.
    Om du ökar din dos så utvecklas ju dina ägg till det bättre,(så vida du inte blir överstimulerad),när man sedan tar ut dina ägg så finns chansen att dina ägg får en högre kvalite pga äggens goda utveckling i samband med din medicinering.

• saltlakrits75

Hej där!

Överstimulering med puregon kan ha positiv verkan för att bli gravid!
    Men det finns ju nackdelar... vid kraftig överstimulering så kan man behöva avbryta hela försöket.

Svar på tråden IVF nr:2