• frasse45

reagera på syskon

Har bonusbarn i åldern 10,12.14 och så har vi ett gemensamt på snart 4 så skulle jag/vi vilja ha en till men jag är lite orolig för va dom andra ska säga... Hur har era regerat?

• Svar på tråden reagera på syskon
  • Angelica 3 barn

Är nog ingen fara.
    mina barn är 8 o 4 vi fick våran gemensamma i juli, har bara varit positivt.
    Kör på =)

• kiwi78

Jag har också goda erfarenheter av detta, När vi fick vårt första gemensamma barn var pojkarna åtta och sex år, det gick jättebra.

• vårmåne

Mina två bonusbarn blev först arga när de fick veta att det skulle få ett till syskon. De ville inte bo hos oss mer. Vi har en gemensam dotter på 4 år och fick en liten son i år. De kändeväl att nu skulle de få ytterligare en att konkurrera med pappatiden om. Det var riktigt jobbigt en period, de pratade skit om oss hos mamman, mest om mig, såklart. Men ilskan lade sig i takt med att magen växte och de började så smått fråga hur det var. Sen började de komma med namnförslag. Och när lillebror väl kom ut blev han så väl omhändertagen av tre stolta storasyskon.

• Nysisarna

Vi har inte heller haft några bekymmer med dom "nya" syskonen. De två äldsta barnen var sex och nio år och fick inom loppet av 11 månader två småsyskon som avgudas högt. Lycka till!!

• vårmåne

Ska väl tillägga att mina bonusbarn var 12 och 14 när lillebror kom. Det är ju för många en rätt känslig ålder överhuvudtaget, med trots etc.

Svar på tråden reagera på syskon