• Snossan

Snygg hylla utan konsoller som tål lite vikt??

Skulle vilja ha en svart hylla som tv ska stå på. Någon vet?

• Svar på tråden Snygg hylla utan konsoller som tål lite vikt??
  • Tjej 83

ikea Lack är snygga, inga konsoller, eller jo innuti dem. komma de. finns som enkel o dubbel me hyllor, dubbla är kanske inte i svart.
    ska köpa sånna enkla själv o en dubbel t tv men i vit tror jag.

• Goltlännig

Lite information om IKEAs Lack bara...

Maxbelastning 5-15 kg beroende på väggtyp och infästning.
    Står det på IKEA hemsida om den hyllan. och jag tror att en tv väger mer är 15 kg...

Annars är det en snygg hylla.

• Tjej 83

ja men de dubbla ja ska leta länk

• Trinity78

Det beror väldigt mycket på vad du har för vägg! Gipsväggar klarar inte så mycket belastning.

Tror du att kärlek är som sångerna vi hör?
  • Snossan

Å va gulliga ni är som hjälper mig

Var ser jag hur mycket vikt den dubbla pallar?

• Woods

Svenska Hem har en hylla som liknar Lack. Lite dyrare, men så klarar den 30 kg oxå.

• Venusmannen

Jag skrev just i en annan tråd om just en Platt-Tv som hade trillat i golvet, med ett stort fyrkantigt hål i gipsväggen där fästet varit monterat med sex Mollyskruvar.

Oavsett hur mycket en hylla tål, så krävs det ju också att väggen bakom orkar samma vikt. Några 30 kg för en hylla utan konsoller på en gipsvägg (utan möjlighet att dra någon skruv i en regel) tror jag inte på.

• Snossan

Woods: ser inte hyllan..e ja blind kanske

• Venusmannen

Jag tror att det är svårt att hitta någon traditionell hylla utan konsoller som klarar mer än ungefär 15 kg. Det behöver ju inte heller vara så att hyllan lossnar, utan det kan ju också vara så att den viker sig sakta. Av tyngden.

Men visst, tar man till rejäla profiler och låter någon kunnig svetsa, och slutligen skruvar dit den med ett rejält antal franska skruvar, så okej..

Svar på tråden Snygg hylla utan konsoller som tål lite vikt??