• ccamilla

Liten livmoder- fler?

Då jag var på VUL så sa min läkare genom att känna på magen att jag hade en liten livmoder. Men sedan när hon kollade via VUL så var fostret i rätt storlek 4,6cm i v. 11+2. Men nu är jag rädd att något ändå ska vara fel med tanke på den lilla livmodern? Ska på NUPP test på torsdag så det är nog därför jag nojjar så mycket.

Någon som vet något om en liten livmoder i samband med tidig graviditet?

Är idag i v. 14

Camilla

• Svar på tråden Liten livmoder- fler?
  • MolleMalin

Tack för det!!! Min dr sa detsamma när jag gjorde vul i v 8+2. Frågade henne sedan o fick då till svar att alla är olika. En del har stora bröst, liten rumpa osv... Är också jätteorolig för det!!! Hon sa förvisso att jag inte skulle tänka på det eftersom bebin hade rätt strl osv men ändå..

Frågade sedan en annan bm o hon sa att de är lika stora. Beror bara på hur de ligger. Kan kännas mindre om de lutar lite el ligger långt in. Hon menade på att alla bebisar är lika stora i början o då måste livmodern vara det m för att bebin ska få plats!

Hoppas vi kan få lite fler svar på detta!!!

Är i v 11+3 idag o känner livmodern när jag ligger ner.

• ccamilla

Åååhh! Underbart att ha hittat en till med liten livmoder! Tack MolleMalin för att du skrev.

Man har ju läst att en liten livmoder kan göra så att man inte kan sätta in en spiral. Men det är det enda jag har lyckats hitta.

Min dr sa att det inte skulle vara någon fara om man hade det. Men du vet, man oroar sig ändå ju. Jag har ju fött Ebba innan och då måste jag ju ha haft lika liten livmoder, eller?!
    Jag fick höra att min livmoder var bakåtlutad denna gången. SÅ kanske var det som du skriver att det var därför den inte kändes så tydligt.

Jag känner ej livmodern, men detta pga att jag inte vet hur man ska känna.

Jag ska till NUPP på torsdag och ska då fråga lite mer om min livmoder. Uppdaterar dig då, med vad som sades.

• MolleMalin

Tack!!! Ett tips är att lägga sig på sängen kissnödig (!) m benen neranför på golvet. Om du trycker lite försiktigt längst ner vid blygdbenet kan du nog känna att det är hårt där..

Hör gärna av dig när du varit där! Ska på ännu ett vul på fredag o ska fråga där också! Meddelar om jag hör ngt mer!

Har också en son sedan innan o tänker som du att jag måste haft liten livmoder då också o han fick ju plats! Kanske rent av är en fördel..? Kankse inte kan få sådär dunderstora barn om man har liten livmoder..? Timmie föddes i v 37+0 o vägde 3035.. Kan ju alltid hoppas!

• ccamilla

Ja, jag ska nog rusa in i vilorummet för att känna direkt. Har druckit 2 ramlösa som kanske kan hjälpa mig.

Jag lovar att höra av mig så snart jag varit där, tror jag ska dit på morgonen på torsdag.

Ebba vägde 3250 och detta var med kejsarsnitt i v 37+5, så det kanske är så att vi får små nätta barn.
    Hmm man kan ju alltid hoppas ja, jag hoppas på att få föda "normalt" denna gång, så ju mindre desto bättre Skämt åsido. Förra gången låg ju Ebba i säte och det var därför det blev snitt.

• MolleMalin

O en sak till. OM du kände.. Det står i en tidning jag har på v 13 att man kanske kan känna toppen på sin livmoder ca 1 dm nedanför naveln. O min slutar typ där. Det måste ju vara positivt? Mätte lite m tumstock! *Ler*

• ccamilla

Hej! Jo jag kände något hårt precis ovanför "håret" alltså mellan putmagen och vulvisen! Så jag förmodar att det var det?!
    Trodde inte att jag skulle kunna känna det eftersom jag är lite mullig. Men det gick, banne mig!

Och du... igår när jag kom hem så la jag mig på golvet och då kände jag bäsen sprattla till flera gånger!
    Min dotter kramade om magen, det var så sött!

Har du/ni börjat introducera bebisen för er son?

• MolleMalin

Va roligt att du kunde känna! Vi pratar om bebisen här hemma hela dagarna m Timmie. Han har också en bebis i sin mage. Ibland ligger den i knät o då kan han inte sova.. Undrar vad han får allt ifrån? Nu har jag lärt honom att den ligger i magen o att det bara är mammor som kan ha bebis i magen men får då till svar att "Jag har en i alla fall!"

Häromkvällen kändes det typ så som det gjorde när Timmie hickade i magen. Tänkte att det kanske är små, små puffar men det är nog väl tidigt.. Hoppas att jag snart kan känna så man slipper den här förbaskade oron! Är du mer orolig den här ggn än m Ebba? Jag tänkte mkt på att saker kunde gå fel när jag väntade Timmie men var ändå ganska naiv. Förstod liksom inte innebörden av det. Nu vet man vilken otrolig kärlek man har till sina barn o då känns det fruktansvärt att tänka tanken att ngt skulle hända..

Kram!

• ccamilla

Vad gulligt att han säger att den ligger i knät och att han då inte kan sova Samt att han har en bebis i magen. Ja, jag vet inte riktigt vart dom får allt ifrån. Men ibland är deras kommentarer häpnadsväckande.

Jo man kan ju känna väldigt tidigt som omföderska. Jag känner det där lilla fisksprattlet. Som små bubblor i magen, men mysigt!

Jag är lika orolig som när jag väntade Ebba. Men jag är också duktig att läsa allt i känsliga rummet. Mest orolig är jag denna gång för att det inte ska stå rätt till på NUPP testet. Jag menar det var ju två år sedan jag fick Ebba och jag är två år äldre... ÄR 32 år nu.

Kärleken till Ebba är enorm. Så därför undrar man lite hur man ska kunna älska en till lika mycket. Men dom säger att det kommer naturligt.

Kram

• MolleMalin

Precis! Jag kan inte föreställa mig att jag har ngn mer kärlek att ge.. el rättare sagt-tänk vilka mängder kärlek vi går omkring m!!! Om man har lika mkt till att ge menar jag! Häftigt! Synd bara att kärlek blivit så förknippat m oro för mig. Har jobbat m det på senaste men det är inte lätt.. Var inte alls beredd på att det skulle bli så när jag blev mamma.

Är absolut inte så att jag är ngn hönsmamma, snarare tvärtom-men jag kan inte riktigt styra mina tankar. Vet inte om du är intresserad av det mediala men jag håller på att öva upp min egen förmåga o då känns det mkt bättre. Nu är jag övertygad om att livet fortsätter e döden eftersom jag sett det m egna ögon o då känns det ändå ok... Att man kan "träffas" ändå. Kanske är trams i dina öron men bortse då från det!

O du..! 32 år är väl ingen ålder på en häst! Hihi!

Lycka till imorgon! Stor kram!

• ccamilla

Hej!! Nu har jag varit där! Äntligen. Misstog tiden först, trodde jag skulle vara där 0850, men det visade sig vara 0820. Så vi fick en ny tid till 1040. Så äntligen har vi fått sett den lilla spralliga rackarn. Tänk jag trodde inte att jag skulle bli så rörd som sist. Men det blev jag. Nu känner jag mig säkrare på att kunna älska denna lilla varelse. Lilla bäsen sparkade, käkade fostervatten och vinkade till oss.

Nupprisken/Kub var på 1:8888 vilket var kanonbra enligt BM.
    Dock kände hon igen oss sedan sist när vi var på UL med Ebba. Helt otroligt.

Det är absolut inte trams enligt mina öron. Snarare går man ju och grubblar på vad som finns där borta. Livet efter detta. Det måste ju finnas något. Själv är jag säker på att mitt liv börjar om i någon annan kropp.
    Låter spännande att du har sett det med egna ögon! Har du lust att berätta så är jag väldigt nyfiken

Kram Camilla (jo känner mig som ett gammalt russ

Svar på tråden Liten livmoder- fler?