• karatelinda

Vita fläckar på skulderbladen av solariesolande?

Ibland brukar jag gå i solarium. Det är nog det enda "onyttiga" jag gör - så jag solar med gott samvete!
    I vissa solarier så får jag vita fläckar på skulderbladen, dvs jag blir inte brun där! Har sett att andra också ser ut så.. vad beror det på? Nån som vet? Tycker inte alls om det, eftersom jag är aningen perfektionist och vill vara exakt lika brun över allt..

• Svar på tråden Vita fläckar på skulderbladen av solariesolande?
  • Twilight

Ingen aning om varför men visst är det irriterande, jag brukar bli så på skinkorna med... Jättesexigt!

• karatelinda

Jo, jag glömde dem! Blir vit där jag också!

• Venna

Åh, vad underbart att höra att fler än jag har halva skinkorna vita!

• Tizzan

vet inte riktigt vad det beror på.. men mitt tips är att alltid lägga sig på mage de sista 5-10 minuterna då blir det inga fläckar! Han som äger solariet där jag solade förut gav mig detta tips då jag också störde mig på dessa fläckar

• karatelinda

Tizzan - de måste jag prova!

• Julia76

Jag antar att det beror på att det är mest tryck just där när man ligger ner på rygg. Tryckpnkten borde ju bli skuldror och ovanför skinkorna om ni förstår vad jag menar....

• karatelinda

Julia, jo - det har väl nåt med det att göra antar jag. Så om man svänger på sig då så är det ju logiskt om det "hjälper". Så länge man inte får en vit mage istället!

• Twilight

Jo, jag har också hört att det är pga trycket kom jag på nu... Sen en sak till jag stör mig på... När brösten (Mindre fasta ) hänger ner o täcker halva armarna...

• Julia76

Twilight.............Ja visst är det jobbigt att vara tjej...hihihi

• Trillan

Ha ha ha så ser jag också ut, spelar ingen roll hur jag än försöker lägga till mig ;)
    Men men, ja ingen tight solarieläcker böna här inte, grisrosa och vitfläckig å blekfet, yes låter som en äkta snygging ellerhur ;)

• turia

det är brist på blodcirkulation..lyft röv o axlar då och då..

• andypandy

jag får såna snygga vita veck på ryggen där fettet "viker" ihop sig !!! skitsnyggt !!! och ja brösten lägger sig ju liksom ut på sidorna så där blir färgen konstigt fördelad också !! men jag resonerar så just nu att hellre fet och brun än fet och blek !

• Manda

Prova och lyft på skuldrorna eller rumpan lite då och då.
    Jag får alltid en vit fläck ovanför skinkorna men sen jag börja lyfta lite på mej så har jag inte fått några vita märken.

• lilaki

jag brukar också försöka belasta på olika ställen genom solningspasset. Rumpan brukar jag spänna en del av tiden så att belastningspunkten ändras där också. funkar ganska bra, dessutom får man träning... :)

• Tizzan

massa bra tips här ju!
    De där med magen: vänder man sig blir inte magen vit.. min blir svart jag är jätte nöjd med tipset att vända sig sista 5-10 minutrarna.. tips 2 om man gör det "dra isär" brösten *hehe* annars blir det kanske en rand i mitten *ler*

• karatelinda

Tizzan, oj svart mage! Ja, bättre än vit i alla fall. Men tack för alla tipsen, ska pröva nästa gång!

Svar på tråden Vita fläckar på skulderbladen av solariesolande?