• NoAngel

Hemskaste ljudet?

Läste på någon nyhetssida att det ljud som man upplevde som hemskast/äckligst (enligt någon undersökning) var "kräkljud"!

Det värstaste ljudet jag vet är en tandläkarborr (får nästan ont i tänderna bara av att skriva ordet !

Vad är ditt hemskaste ljud?

• Svar på tråden Hemskaste ljudet?
  • Microlys

Nej det värsta ljudet är nog när man bor i lägenhet och de borrar i väggen i lägenheten bredvid... eller när man tar tandsten, den ljudet som hörs inne i munnen då... blä...

• Tess123

Microlys: Håller starkt med dej!! Värsta ljudet att vakna till också när någon borrar i väggen

• NoAngel

Att vakna av oljud, typ att grannen dra igång jordfräsen klockan 7 på morgonen, är inte heller kul!

• annroll

Av att de bilar bort betong ovanför skallen!! Är så irrritierad att ja vet varken ut eller in. Kan inte råför att jag blir irriterad men blir så arg o sur o på dåligt humör att de slutar me att jag börja gråta! Vet ju att de måste hålla på, men de är så JOBBIGT o ångestframkallande!!

• Den där Linn

Jag haaaatar när man drar ut lådor ur frysen, sådär så det låter i isen som finns där. Förstår ni?

När det liksom "knarrar"...fyyyy!!!

En jag känner tycker att ljudet av en glasspinne som bryts är det värsta

Det är inte alltid jag har rätt, men jag har aldrig fel!
  • Den där Linn

Glömde..det värsta är iaf dammsugaren. Men bara när någon annan dammsugar. Jag kan verkligen inte med det ljudet då. Antingen går jag ut eller så sitter jag och håller för öronen..knas

Det är inte alltid jag har rätt, men jag har aldrig fel!
  • Tini

Åhh, det måste vara när jag drar ut gallret från ugnen.. Det gnisslar sååååå! Hua

****Stolt mamma till William 050210****
  • Microlys

Naglar mot svarta tavlan är rätt hemskt... men det med frysen håller jag med om... fy... behöver frosta av!

• 3 hjärtan

bestick mot porslin... tandläkarborr... någon med riktigt torra händer som gnider dom mot varandra, låter som sandpapper.. usch! rundgång... det är många ljud man mår dåligt av!

• Madreh

Bestick mot tallrikar är hemskt!!

Och så när hunden "lapar" sig i underlivet....DET är äckligt!! Får kväljningar av det faktiskt ( vet inte om det har med min grav att göra, äckligt är det iaf!!)

Svar på tråden Hemskaste ljudet?