• NoAngel

Hemskaste ljudet?

Läste på någon nyhetssida att det ljud som man upplevde som hemskast/äckligst (enligt någon undersökning) var "kräkljud"!

Det värstaste ljudet jag vet är en tandläkarborr (får nästan ont i tänderna bara av att skriva ordet !

Vad är ditt hemskaste ljud?

• Svar på tråden Hemskaste ljudet?
  • Mrs Smith

Renoveringsljud eller när de pålar byggnader som ska stå på lergrund. Vaknade till det ljudet i två veckors tid och höll på att förlora förståndet!

Just det droppande kranar tortyyyr!

• NoAngel

Klockor som tickar i otakt är ganska hemskt också!
    Mina föräldrar har en sån den tickar jättefort stundtals för att sedan bli tyst.. sen börjar den ticka igen..!

Blir galen av att lyssna på den, oftast tänker jag inte på den, men NÄR jag väl hört den så är det liksom kört!

• Hemma hos oss

Det lilla äckliga ljudet som blir när folk pillar och håller på med sina naglar. Ett liksom knäppande ljud.
    Fruktansvärt otäckt.

• Madreh

Hemma hos oss:
    Jaa,jag håller med, har en son som sitter sån ofta och jag får "spel" då...avskyr det!!

• koninen

För mig, alltså jag kryper ur mitt eget skinn när jag hör det, är när barn tuggar på nappen...det där "gummi-mot-tand" ljudet...VIDRIGT!!!!!!

• NoAngel

koninen.. åh, det tycker jag är ett jätterart ljud!
    Vad olika det kan vara!

• 1978nettan

när någon harklar sig eller hostar så man hör hur mycket slem dom har i halsen. uuuurk

• B i t c h

barnskrik usch jag ryser i hela kroppen o som nettan övanför skrev + när dom gör de så hör man hur dom sväljer de grrrrrrrrr

Jag är inte som du...... VIlken tur för dig.. eller otur ... välj själva =)
  • Lychee

Ljudet som blir när tandläkaren ska ta bort tandsten är det värsta.. Fast det kanske beror på att det är ett verkligt obehag samtidigt.

Annars ett sånt där "visselljud" som kan uppstå i näsan. Och när nån smaskar då de äter något. (därav brukar jag nästan jämt vilja ha musik/radio på när jag äter med fler. Knäppt, jag vet )

• 1978nettan

bitch: ja typ som en gammal människa som har rökhosta o inte kan sluta harkla sig eller sluta hosta. så VIDRIGT

Svar på tråden Hemskaste ljudet?