-
-
Svar på tråden Vad gör en informatör/kommunikatör?
-
När jag jobbade på kundtjänst så va vår arbetsbeteckning kommunikatör..
-
Jag vet, jag vet! *hoppar jämfota upp och ner*
-
det är ju mitt eget yrke så jag var ju tvungen att rösta
-
Jag har hört att vissa företag "piffar till" jobbtitlar med att slänga in ordet kommunikatör. Tråkigt, eftersom det är en titel som kräver minst 3 års utbildning på högskola eller universitet.Mogika skrev 2007-01-30 15:07:21 följande:När jag jobbade på kundtjänst så va vår arbetsbeteckning kommunikatör..
-
Jag hade planer på att plugga till informatör, eller Medie- och kommunikationsvetenskapligt program täntke jag söka =)
Idag ångrar jag att jag inte gjorde det, för jag tror att jag skulle trivas rätt bra att arbeta som informatör. -
telemarketing!
-
Se länken i trådstartenmama08 skrev 2007-01-30 15:33:05 följande:telemarketing!
-
Jag jobbar som "technical communicator" eller teknisk informatör.
Och det är inte samma sak som att vara informatör (vilket jag ansåg var mest som alternativ nummer 4).
Men det är inte riktigt så att vi "kapat" titeln bara för att det låter coolt. Det är en egen titel, och ett eget kvalificerat yrke!
-
Ja, det stämmer. Informatör och teknisk informatör är två olika saker, precis som du skriver.Dramaonline skrev 2007-01-30 15:42:11 följande:Jag jobbar som "technical communicator" eller teknisk informatör.Och det är inte samma sak som att vara informatör (vilket jag ansåg var mest som alternativ nummer 4).Men det är inte riktigt så att vi "kapat" titeln bara för att det låter coolt. Det är en egen titel, och ett eget kvalificerat yrke!
-
Trinity78: Vad bra att vi är överens. Funderade ett ögonblick på att känna mig träffad där!
-
puffar lite
-
Trinity skrev "Jag har hört att vissa företag "piffar till" jobbtitlar med att slänga in ordet kommunikatör. Tråkigt, eftersom det är en titel som kräver minst 3 års utbildning på högskola eller universitet."
Är det verkligen en skyddad titel? Det visste jag faktiskt inte.
Låt säga att jag får jobb efter gymnasiet och utför exakt det arbete som en kommunikatör utför. Får jag fortfarande inte kalla mig kommunikatör? Vad ska jag kalla mig istället?