• Butterfly

Någon som använt saltdeo?

HAr så extremt känslig hud och tror jag måste sluta med deo innehållande aluminiumklorid. Men finns det något som är effektivt då? Såg detta:
    www.do2.nu/
    Någon som använt den? Är den bra?

• Svar på tråden Någon som använt saltdeo?
  • milimina

det är väl samma princip som deokristallen? (såg ut som en klump som man blötte i vatten) en sån använde jag under mina värsta pubertetsår

den tar bort _all_ lukt men man svettas lika mycket som om man varit utan deo. är man rädd för lp-skivor under armarna är det troligen ett dåligt val men i övrigt är den kanon!

• kobra

Jah använder saltdeo och det är det bästa jag provat, rekommenderas

• Aiwendil

Saltstenen är ju superbra...
    Tror säkert att denna funkar på samma sätt!

• Butterfly

Nu när jag inte är gravid och inte längre ammar så svettas jag eg inte så mkt. Speciellt inte nu på vintern! Bara så rädd för att lukta illa!! Så det låter ju som om det kan fungera för mig. Tack för era svar!!

• soraya

Jag använder deokristall och tycker det fungerar superbra. Tar bort all lukt - något som vanlig deo inte klarar av - och i Sverige tycker jag inte att jag svettas så mycket i vilket fall som helst. Det är som du säger mest lukten jag vill åt!

• CAAL

Tror det beror väldigt mycket på hur din svett luktar...vissa har ju lite mer intensivitet i "sin" doft.

Personligen så provade jag att använda kristalldeo under en tid men slutade ganska snart då jag inte direkt luktade rosor under armarna.

• emsipemsi

Jag använder en saltdeo från Dermanord. På mig fungerar den jättebra, men jag är inte någon riktig svettpärla direkt.

Min man använde den en gång, och trots att han har en väldigt stark svettproduktion (och lukt med) fixade saltstenen det!

• Butterfly

Ska iväg o köpa en saltdeo idag. Blir tokig på min irriterade hud!! Hoppas den funkar för mig. Tack för era svar!!

• Glass

saltdeo? Förhindar den att man svettas, tar den bort den lukten som redan finns där eller förhindrar den att det börjar lukta illa när man väl svettas?

• Trillan

Å jäsiken, detta har jag aldrig hört om förr, undrans en flundra vart man kan hitta det då???

• Butterfly

Kolla på www.do2.nu. Där finns massor med bra info! JAg ska testa min imorgon. Blir spännande.

Svar på tråden Någon som använt saltdeo?