• MartinaE

När började era barn sitta i egen stol (typ tripp trapp)

Min dotter är 3 månader nu och det känns som att det börjar bli dags att tänka på vad man ska ha för barnstol. När började era barn sitta med vi bordet?

• Svar på tråden När började era barn sitta i egen stol (typ tripp trapp)
  • Cecilia1983

korta stunder runt 4mån

• karlon

Vid 4 månader satt han med vid bordet, så att vi fick äta i lugn och ro. Han ville så gärna se vad vi höll på med där uppe på bordet.

• Navona

Nu är Emelie 4 år och jag har ungefär världens sämsta minne men jag vet att hon satt med vid bordet när hon började få smakisar. Jag tror att det var runt 4 månader. Såna där grönsakspuréer.
    Det kan hända att hon har suttit i stolen lite då och då innan det också.

• nmamma

korta stunder nu, strax över 4 månader.
    Men köp hellre en annan barnstol i början, typ IKEAs "Antilop". Tripp-trapp sitter man bara bra i när man är lite större & sitter ordentligt..

• Dudden

Vid 4 mån ålder pallade jag upp henne med kuddar i sin matstol, märktes hur glad hon blev över att vara oss andra vid matbordet!

• Nillinsimim

vid 3 mån började vi korta perioder i en tripp trapp men han började äta mer vid 4 så då satt han där lite längre perioder

• LillaDraken

Noah började sitta i stol runt 3,5 månad. Hade då en ikea stol med uppblåsbar sits. Gick senare över till tripp trapp.

• snokissen

Satt i kökssoffan i babysitter tills hon var ca 5 mån, sen pallrade jag upp henne med kuddar i tripp trapp, men hon satt egenligen inte riktigt bra i den förrän efter ca 6 mån. Så du behöver nog inte ha så bråttom.

• Ragnar

Mellan 6 och 7 månader.
    Ville inte sätta honom i matstol förrän han var någurlunda stadig. Vi har haft tripp trapp från början och den har varit jätte bra hela tiden.

• Justitia

Vid 4 månader satt min son i sin tripp trapp med sittdynan i!

• NovaUnique

Michaela har börjat sitta i sin TrippTrapp nu, men bara korta stunder åt gången, ibland upp till trettio minuter om hon är nöjd.

Stokke har numer en litet extra ryggstöd som man kan ha till TrippTrapp:en i början till de små så de sitter stadigare!

(¯`°?.¸ ღ Michaela 060910 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden När började era barn sitta i egen stol (typ tripp trapp)