• VärstaGrymmaTjejen

En BADKRUKA är en person som...

Nu undrar jag hur ni använder ordet "badkruka". Själv använder jag det alltid när jag ska beskriva en person som är precis som jag huttrar och fryser och vägrar gå i vattnet eftersom det är så kallt. Vattnet är ALLTID för kallt för "min" badkruka.

Andra säger "badkruka" om en person som gärna bor i sjön och skiter fullständigt i om det är 18 grader kallt för det är UNDERBART att bada!

Vilket är det som är rätt?
    När mannen puttar in sina testiklar i kon, ja det är då det blir valpar!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-30 18:41:05:
    Haha! 18 grader KALLT var väl att ta i..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En BADKRUKA är en person som...
  • annca

En "kruka" är alltid en fegis. En så'n som jag.
    Och +18 är bortitok för kallt för att bada i - hualigen. Minst 25 måste det vara för att jag ens ska doppa lilltån!

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • Angiie

Jag säger badkruka för dom som går i och sen fryser och springer ur igen :D

• Prisssan

En badkruka är någon som inte ens vågar sig i närheten av vattnat

• bylina

Jag hajar inte. Bada kallt är ju superskönt!!! Bada isvak - I like it! Fast jag älskar att bada rent generellt, 25 grader är inte heller så dumt.
    / Badankan

• ixus

Jag säger lätt badkruka om mig själv Varje sommar - samma visa. Går i vattnet, lyckas nog gå ut till rumppartiet. Sen står man där ca 30 minuter, innan man inser att man INTE kommer att slänga sig i plurret

Av barn o fyllon får man alltid höra sanningen.......
  • Dinturiel

En badkruka är en som av olika anledningar hellre sitter på land än att bada.

• Blå Flygare

Susning säger:

Badkruka kallas en fegis som sällan vågar sig ut i vattnet. I synnerhet inte om det är kallt. Badkrukor brukar kunna badramsan " ett, tu, tre, på det 4:e skall det ske, på det 5:e gäller det på det 6:e smäller det", dock utan at det smäller det minsta i vattenytan. Nej badkrukan sänker sig sakta och försiktig för att plågas så länge som möjligt, för att sedan snabbt rusa upp från badet. I bästa fall tages max tre snabba simtag på så grunt vatten som möjligt. Det värsta en badkruka vet, är andra baddare? som stänker? och plaskar?.

Etymologi: Ursprunget till ordet är ett gammalt svenskt ord som kommer från ett dialektord kruker, (en krake) d.v.s. en feg person. Jämför med: [/Svenska akademiens ordbok: kruka]

• yeanette

...en person som inte doppar mer än stortån

• Bure

Håller med ts. Har f.ö. aldrig hört ordet användas i någon annan bemärkelse.

• Vifsla

Badkrukan fryser och tycker att alldeles utmärkt sandbotten är full av vassa stenar.

• MrsXanadu

För mig är en badkruka den som inte vill bada utan mest står och huttrar med endast fötterna i vattnet. Har aldrig hört nån använda det ordet om nån som älskar att bada.

Svar på tråden En BADKRUKA är en person som...