• GUPPI

Mini som tilltals namn??

Hej!

Jag & min sambo håller på för fullt med bebisverkstan, så det händer att vi då och då pratar om fina barnnamn.. Vi har kommit fram till att om det blir en liten tös så ska hon heta Mini! Vad tycker ni om det namnet? Är det någon som har ett barn som heter Mini?

Mvh Guppi

• Svar på tråden Mini som tilltals namn??
  • Uet

Gulligt namn, och lite eget men personligen så kan jag inte låta bli att tänka på "mini-me" från austin powers hihihi.
    Men helt klart gulligt.

• GUPPI

Kan inte låta bli att skratta, har aldrig tänkt så.. Men visst är det gulligt! Men frågan är om man vill heta Mini när man är lite äldre?
    Tack för svaret Uet..

Kram!

• Bambis

Vi kallar en kille på jobbet för mini!

• GUPPI

hmm, fick inte så många åsikter! Men jag tycker att det är fint.. Lustigt att en kille blir kallad för Mini!

• Fiffie

Tycker inte mini är ett bra namn... Vad händer om barnet blir kraftigt och sen ska gå i skolan och heta Mini?? finns många ikke snälla barn och kan nästan slå vad om att det skulle bli ett retningsmoment...

• TigerLily

Tycker Mini e ett jättefint namn! Påminner lite om namnet Mina som oxå e jättefint.

• GUPPI

Ja, det är sant! Man kan ju aldrig veta hur barnet blir skapt.. Men anlagen för att bli överviktig kan barnet inte få från oss, utan det är tvärtom. men man vet ju aldrig i alla fall! Ja, barn kan vara elaka.. Svårt..

• GUPPI

jag själv tycker att det är mest positivt och fint, men tar gärna emot mothugg.. :)

• Kix

Jättefint och originellt namn, men svårburet.
    Mini Andén är ju känd modell, visserligen är det ett artistnamn, men rätt passande för en tjej med det jobbet och utseendet. Vore nog svårare att heta Mini om man skulle råka se mer vanlig ut, som de flesta av oss...
    Men utseeende är ju inte allt här i världen... En tjej med självförtroende kan bära upp allt, så även ett ovanligt namn

Svar på tråden Mini som tilltals namn??