• PeggyLee

Är det sant att Krom-tabletter tar bort sötsuget?

Jag har hört någonstans att Krom-tabletter gör att sötsuget blir dämpat.
    Jag är en riktig sockerråtta som kämpar som ett djur med min vikt, men det faller ibland på att jag blir så vansinnigt sockersugen.
    Jag är annars duktig på att äta rätt, och jag motionerar flera gånger i veckan.

Som alltid när jag undrar över något så frågar jag er här inne som vet allt om allting

Mvh Peggy

• Svar på tråden Är det sant att Krom-tabletter tar bort sötsuget?
  • listo

Om man har brist på krom så kan det göra att man får ett ökat sötsug, och då kan krom hjälpa.
    Däremot är det, såvitt jag förstått, ovanligt att man HAR brist på krom...

Bästa sättet att bli av med sötsug är att äta regelbundet och undvika så mycket snabba kolhydrater man kan. Om blodsockret håller sig på en jämn nivå hela dagen så blir man inte sötsugen som man blir om blodsockret stiger och sjunker väldigt ojämnt.

• tingeling75

Jag tog krom tabletter när jag slutade att äta så mycket socker, jag var sockerberoende. Dom hjälpte mig jätte mycket, i kombination med regelbundna måltider.

• LyNxQ

En jobbarkompis till mig var hos en homeopat och fick som små nålar i ena örat. De var korta och såg ut som små konstiga gröna örhängen . skulle sitta i ett par tre veckor om jag inte missminner mej..
    Enligt vad jag minns så tyckte hon att det fungerade mot sötsuget,,

• Glass

Krom gör att blodsockret håller sig lite stabilare och därmed kan sötsuget fösvinna

• E l l a

Fungerar INTE för mig i alla fall! Kände ingen skillnad.

Svar på tråden Är det sant att Krom-tabletter tar bort sötsuget?