• Blåklocka

Spira eller stjärna?

Tänkte bara att höra vad ni har i toppen på era julgranar? Jag och sambon är lite oense om vad som ska pryda toppen på vår julgran. Jag röstar på spira och han på stjärna. Men visst ska det väl vara en spira på julgranen!

• Svar på tråden Spira eller stjärna?
  • Bergtuva

Vi har en jättefin spira. Den är i tunn gul metall med glittriga prickar på. Tycker också att det ska vara spira!

• Miss M

Nu har vi flera granar i mitt barndomshem men gran nr 1 har alltid spira. Lyckades efter många år hitta en fin stjärna (annars svårt tycker jag) så nu har en gran det. Men som sagt röstar på spira.

• Coz

Min mormor hade alltid spira kan jag minnas...det var fint!
    Men jag tycker stjärna är finare och har det i min gran.
    Röstar på stjärna.

• Nie

jag har en stjärna som man sätter över ett av julgransljusen. det blir jättefint. det strålar om stjärnan Jag gillar varken spira eller vanliga stjärnor. Det ska vara den man sätter över julgransbelysningen

/nie

• kobra

Jag har stjärna men tycker att spira är lika fint

• BlåBlomman

Stjärna sätter jag min röst på!

• Venna

Vi hade alltid en spira i granen när jag var liten, men jag och min sambo hittade en så fin stjärna att ha i toppen, så vi slog till och köpte den istället!
    Det var bara det att när vi skulle sätta den i toppen så var stjärnan alldeles för tung, så hela toppen böjde sig, och hängde ner efter sidan på granen...
    Så den julen blev det ingenting i toppen!

Jag har sett en del som har en ängel i toppen också, och det är jättefint!

• Upptagen

Ja... två röster från mig då..

Svar på tråden Spira eller stjärna?