Inlägg från: Flygfotogen |Visa alla inlägg
  • Flygfotogen

Minismå blåsor på ena handen!

Jag har det också. Kan bränna rejält i dem och klia satan också. Pyttesmå genomskinliga och spända vätskeblåsor. Ibland flagnar huden på fingrarna av under vinterhalvåret också så illröd svidande läderhud (glömmer vad lagren heter) kommer fram. Börjar ofta med blåsor och slutar så.

• Flygfotogen

"Jag har också nåt liknande och jag vet vad det beror på tror jag! När jag var liten så hade jag en kaktus som jag tog tag i eftersom den höll på att ramla. Jag fick in många små hullingar i handen som jag inte märkte av då. De blir till små, små blåsor ca 1 gång i månaden, kliar och svider och sen torkar de ut."

Eh...? Den teorin köper jag inte.

• Flygfotogen

Mina fingrar ser brännskadade ut just nu. Vätskeblåsorna har brustit och en massa hudflagor överallt och illrött. AJ! Kliar och svider.

• Flygfotogen

Min nickelallergi gör så att mina händer sväller upp och kliar som galet. Det här är ju mer långvarigt och jag har inget nickelaktigt på mig?

• Flygfotogen

Mina fingrar blir dubbelt så grova typ. Allt blir tjockt och spänt och rött och klåååådan är inte att leka med. För övrigt heter det svälla i Hälsingland.

• Flygfotogen

Kan väl inte vara skabb om det återkommer någon gång per år och går över av sig självt va?

Rebeckah - Jo men alltså, jag SVÄLLER. Verkligen!

• Flygfotogen

Jag har fått tid på måndag. Ska äntligen få kolla upp fingertopparna. Kanske få en tillräckligt stark salva som faktiskt hjälper.

Svar på tråden Minismå blåsor på ena handen!