Behöver HJÄLP ang framkalla digitala bilder!
Jag har köpt en ram på Ikea där man kan sätta in 5 bilder i stl 12*18 cm. Var kan jag framkalla digitala kort i den stl? Eller hur kan jag annars få kort som passar in i ramen?
Jag har köpt en ram på Ikea där man kan sätta in 5 bilder i stl 12*18 cm. Var kan jag framkalla digitala kort i den stl? Eller hur kan jag annars få kort som passar in i ramen?
hmm det var ett krångligt format! =) det går allara troligast med lite större bilder, tex 13*17 eller 15*20. kolla in www.pixdiscount.se jätte bra o snabb leverans där!
Formatet 13 x 18 cm kan man ju få på en del ställen. Då behöver du ju bara kapa bort 1 cm på korten för att de ska passa.
Finns till bra pris (1:99) här:
www.pixaco.se/
fast 13*18 är mest till för vanliga bilder, digitala ska helst framkallas i andra format, för att få med hela bilden! kan man ju kapa själv sen =)
Åh tack för era svar! Jag visste att det skulle bli strul med formatet pga stl men nog borde det gå bra ändå *S*
Ska kolla länkarna!
korthuset.se där kan du välja hur korten beskärs, zooma in eller ut, om dom ska vara i färg eller svartvitt och med eller utan kant! (ta en större storl på korten och försök uppskatta hur det kommer se ut i de måtten du behöver, det kan ju bli ganska snyggt om korten blir lite "inzoomade" i ramen...har en likadan ram och ska gå in o beställa kort nu )