Vincent?
Hejsan. Sambon har fastnat för ett pojknamn. Osäker på vad jag tycker om det. Vad tycker ni om namnet. Assosiationen? Tycker namnet är fint men jag vet inte om jag vill döpa min son till det. (om det blir en son)
Hejsan. Sambon har fastnat för ett pojknamn. Osäker på vad jag tycker om det. Vad tycker ni om namnet. Assosiationen? Tycker namnet är fint men jag vet inte om jag vill döpa min son till det. (om det blir en son)
Min son heter Vincent så jag tycker såklart att det är det vackraste namnet på jorden!!
Såg på tv att det låg som nr 6 på listan för "hetaste namnen 2007" - hur de nu kan veta det
Det är det finaste namnet som finns. Min son heter det!!
Vi har det som det alternativ nr 1 för bebisen i magen.
Jag har gillat det skarpt ända sedan jag såg Andy Garcia som Vincent Corleone i Gudfadern 3, men nu när jag ser hur hypat det är blir jag ändå lite tveksam.
Jag trodde inte att det var så väldigt vanligt. Lite tråkigt om det är tippat så högt antal av det...
Eller är det egentligen en lista på vad folk har döpt sina barn till under 2006? Då förstår jag lite mer...
Enligt www.scb.se är det 2005 stycken som har namnet Vincent som tilltalsnamn i Sverige, inte så många ju...
Vincent ligger på plats 48 på topp-100 listan på samma sida över namnstatistik 2006.
Charlott29: Nej, hur kan de veta? Men jag tror att bara för att de väljer ut namnet till en sådan lista så kommer många att välja det pga det. Det blir ju uppmärksammat som trendigt, och många föräldrar vill ju ha trendiga och vanliga namn till sina barn.
Vår son heter Leo, och vi var inte alls medvetna om att det var/skulle bli så poppis. Klart man inte ångrar sig pga det, men jag vill gärna inte döpa till ett utpräglat trendnamn.
Vincent är underbart vackert och ja...min son heter det *s*
Jag tycker det är ett fint namn, men för mig är det min mors efternamn!!