• frau M

Vincent?

Hejsan. Sambon har fastnat för ett pojknamn. Osäker på vad jag tycker om det. Vad tycker ni om namnet. Assosiationen? Tycker namnet är fint men jag vet inte om jag vill döpa min son till det. (om det blir en son)

• Svar på tråden Vincent?
  • Charlott29

Maja gräddnos,
    Ja det är nog så att många väljer namnet pga sådana listor, men jag tror många inte väljer det av samma orsak. Vi fann namnet Vincent genom att gå igenom kalendern och hade ingen aning om att det skulle bli ett poppis namn, men jag ångrar mig absolut inte heller.

• Mica82

Om jag får en pojk i framtiden så vill jag att han ska heta Vincent. Det är verkligen jättefint!

• Jennjen

Vincent betyder ju f.ö "segrande" vilket jag tycker är trevligt *s* och eftersom jag härstammar från vallonska släkten är det extra kul då det var ett vanligt namn där...

Sen är det lite hårdrock såklart *flina*

• frau M

Vi har fastnat för Vincent. Hoppas inte att så många andra oxå gör det inför detta år. Så att det blir så väldigt vanligt. Men men... Det får bli som det blir med det. Vi gillar det iaf.
    Tack för alla inlägg och tankar kring namnet. Hjälpte

• Jamirl

Lite svårt för det, tycker bättre om Winston.

• Theta2004

Vincent är ett superfint namn...

• kikkan79

Heter inte odjuret i Skönheten o Odjuret Vincent?

Gillade inte det förr men när vännerna döpte sin son till det så vande man sig o nu tycker jag det är fint.

• Pernilla3

Min farbror/fadder heter Vincent så jag förknippar namnet med honom. Tycker det är ett fint namn.

• panter66

väntar en liten tjej nu men hade det blivit en pojke så hade vi döpt honom till vincent...underbart vackert namn

• frau M

kickan79: Jo odjuret hette just Vincent. jag förknipade först namnet med honom. men nu har jag börjat tycka annat om det. Det är ett fint namn. Vi får se om det passar vårt barn, om vi får en pojke..

• Mandyyy

Attans har Vincent blivit populärt!
    Har jag paxat till min baby boy i magen.

• Smurfit78

har med det på min lista!!!jätte fint!!

• marremus

Vincent är jättefint min pappa heter det och bebisen i magen ska få heta det fast då i andra namn

Svar på tråden Vincent?