• merlot

Tips på barbietårta som INTE är av proffs...

Skulle vilja få lite tips på att göra en fin barbeitårta med kjol.Helst vill ja inte att de ska vara för svåra att göra,har inte tillgång till olika butiker som jag har sett att en del tipsar om.

• Svar på tråden Tips på barbietårta som INTE är av proffs...
  • Jesslan

Köp en fin rosa prinsesstårta med fina detaljer på och stick ner en barbie i mitten.

• merlot

Tack..
    Men om man ska baka den själv då???

• LA Woman

Jag gjorde en i helgen. Då köpte jag färdiga 2 tårtbottnar som jag fyllde med:
    1 lager chokladmousse (ekströms som man bara vispar med mjölk)
    2 lager med grädde och skivade bananer
    1 lager vaniljkräm (återigen sån där färdig kallrörd)
    1 lager där jag blandade grädde, krossade maränger och hackad mjölkchoklad.
    Sen slutade jag med att bre chokladmousse (köpte alltså 2 pkt) överest så tårtan blev tillräckligt hög.
    Den första tårtbottnet la jag på som den var, den andra formade jag lite.
    Sen kavlade jag ut färgad sockermassa (går bra med marsipan också) och täckte tårtan med den. Barbien klädde jag in i plastfolie och gjorde en top av sockermassa, sedan stack jag ner henne i tårtan och dekorerade med färgad grädde, pyntgele och smörkräm.

Har gjort en gång tidigare och då gjorde jag egna tårtbottnar. En vanlig rund, en i sockerkaksform med hål i mitten och en liten sockerkaksform (barnvariant).

Jag ska lägga upp bilder på båda i mitt album annars finns den sista på bild i min blogg lawoman.bloggagratis.se/
    Lycka till!

• merlot
    LA Woman skrev 2007-01-31 11:13:54 följande:
    Jag gjorde en i helgen. Då köpte jag färdiga 2 tårtbottnar som jag fyllde med:1 lager chokladmousse (ekströms som man bara vispar med mjölk)2 lager med grädde och skivade bananer 1 lager vaniljkräm (återigen sån där färdig kallrörd)1 lager där jag blandade grädde, krossade maränger och hackad mjölkchoklad.Sen slutade jag med att bre chokladmousse (köpte alltså 2 pkt) överest så tårtan blev tillräckligt hög.Den första tårtbottnet la jag på som den var, den andra formade jag lite.Sen kavlade jag ut färgad sockermassa (går bra med marsipan också) och täckte tårtan med den. Barbien klädde jag in i plastfolie och gjorde en top av sockermassa, sedan stack jag ner henne i tårtan och dekorerade med färgad grädde, pyntgele och smörkräm.Har gjort en gång tidigare och då gjorde jag egna tårtbottnar. En vanlig rund, en i sockerkaksform med hål i mitten och en liten sockerkaksform (barnvariant).Jag ska lägga upp bilder på båda i mitt album annars finns den sista på bild i min blogg lawoman.bloggagratis.se/Lycka till!
    Herregud va du va duktig då
    TAck snälla...
Svar på tråden Tips på barbietårta som INTE är av proffs...