Ge er syn på denna händelse!
Jag kan faktiskt också förstå din man, även om det kanske inte lät så bra att uttrycka sig sådär. Jag förstår att du blev fundersam...
Vi fick barn för ett tag sen och situationen var liknande den som Emzas beskriver. Min mans dotter hade nog tagit över helt om hon fått, och för honom var det bara gulligt, men för mig blev det konstigt för jag kände mig helt utanför ibland. Svårt att förklara... Men det är din mans första barn så han är kanske rädd att inte få vara med tillräckligt eller hur man skall säga. Han måste få ta mycket tid med barnet i början tycker jag, han har ju inte varit med förut.
Självklart skall er dotter vara med så mycket som ni kommer överens om som lagom, och kanske är det du som får släppa på att göra saker och överlåta dem till din sambo att göra tillsammans med din dotter då!?
Du har ju redan det där speciella barn-förälder-bandet till din dotter, för din sambo är det ju första gången så det är inte konstigt att han känner sig orolig att bli utanför tycker jag...
Hoppas det löser sig när bebisen är där!