• CathrinS

Blödande navel..

Min 2-veckors dotter tappade sin navelsträngsstump i torsdags. Det har dock blött i naveln sedan dess. Inte så jag ser att det blöder men det är torkat blod i naveln. Tokar ur m klorhexedin. Är detta ovanligt, ngt man måste kolla upp?

• Svar på tråden Blödande navel..
  • Linda 23

Min sons navel läkte inte heller som den skulle så bvc tanten penslade på lite lapis så läkte den på en gång. prata med bvc.

• Mar ia

Klorhexedin tror jag inte är så bra för det dödar även dom bra bakterierna. Vanligt ljummet vatten är det bästa. Om det inte blir bättre så gör som Linda skrev: Prata med bvc.

Jag älskar min lilla Teo
  • Springsteen

De är vanligt att naveln geggar lite när den lossnat... luktar de illa oxå så kan du ta klorhexidin på en tops morron o kväll.. o de brukar lukta ordentligt så man inte behöver köra ner näsan i naveln annars  så kan du tvätta med ljummet rent vatten morron o kväll o se till att de är någorlunda torrt... Men be BVCssk titta på den.. (vår har tittat varje gång utan att vi behöver fråga !!!)

• CathrinS

Min bvcssk tittade på den när hon var här..den lossnade ngr timmar senare. Visst var det lite geggigt och luktade då stumpen fortfarande satt kvar.men nu är det juh snart en vecka sen den lossnade och det blöder fortfarnde. Har också hört att de kan ta lapis om den inte riktigt läkt ihop men inte att den i sådana fall blöder. Att använda klorhexedin fick jag råd om på bb.

• 2006ängel

,....det är snart en vecka, om du är orolig borde du nog ringa bvc.
    Det hade jag gjort ;)

• Springsteen

VÅran geggade oxå ganska länge... men ring o be dem kolla

Svar på tråden Blödande navel..