• my boys

Magplastik

Sätter inlägget här inne för jag antar att detta är mera vanligt att göra efter man fått tvillingar?

Nu till saken... Finns det nån här inne som gjort magplastik "bara" för att få tillbaka sin gamla mage? Bli av med hänget och bristningarna? Vet att vissa kommuner betalar operationen om man har problem med magen, som skavningar tex. Men om man inte har en så stor påse, klassas det som en skönhetsoperation då? Får man stå för det själv, och vad kostar det? Får man bli gravid efter en sån operaton och hur ser resultatet ut?

En som längtar efter att få bada i bikini och ha åtsittande linnen i sommar!

• Svar på tråden Magplastik
  • kaksmulan

Jag funderar på det trots att jag inte fått tvillingar. Men med rädsla för att förlora allt vad en operation gett efter att fått yttligare barn så tänker jag nog inte operera mig förän jag är säker på att jag fått de barn jag vill ha! Samma sak gäller brösten...

Dock är jag ganska säker på att man får betala detta själv så vida inte man har medicinska bekymmer av hängmagen!

I väntan på op är det väl bara situps som gäller . I alla fall för mig!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • jelena2

Jag undrar oxå, så jag puffar upp lite...

• taco

Jag har gjort en bukplastik. Jag hade inte någon mage som skavde, men jag skickade in ansökan om op betald av landstinget. Eller min dr gjorde en remiss, hon trodde nog inte det skulle gå igenom, men att vi kunde chansa. Jag fick inte det beviljat och det var för att min mage inte var ivägen eller skavde. Jag betalade allt själv, eller min man. Det kostade 45000 och det gjordes i Stockholm. Vet en kompis som gjorde det i Skåne o där kostade det 40000.
    Jag ångrar inte att jag gjorde det och jag har varit gravid efter det och ärret blev inte så påverkat av det, lite dock.

• taco

Hoppas jag inte skrev luddigt?

• my boys

taco
    vart inte magen lös och hängig igen efter graviditeten? vart magen helt slät och fin eller har du nåt du är missnöjd med? vad är riskerna?

• hebbe

Jag gjorde en bukplastik i november, ett halvår efter trillinggraviditeten.

Valde att betala själv och det kostade 35000. Är supernöjd med resultatet. Bild finns i galleriet.....

• taco

Den blev inte hängig, men jag behöver träna upp musklerna och bli av med några grav kilon till, sen är den nästan som innan, klart dn blev lite lösare än innan, men knappt märkbart. Jag skulle inte ha fler barn när jag bestämde mig för att göra operationen, vi hade haft 5 MF efter Jakob och jag orkade inte köra på igen, men efter ett tag så sög det till i mammatarmen och vi gjorde ett försök till och det resulterade i lilla Hanna idag 5 mån. Så kan du vänta med op skulle jag nog rekommendar att göra det till alla barn är klara, det handlar ju om rätt mycket pengar. Jag hade väntat om jag vetat att det kommit en liten till.

• taco

Jag vet inget om riskerna, men min läkare satt att det inte var några problem att skaffa barn efter op.

• Mammann

Vad gör de vid en sån operation ni talar om? Är det det lösa fram på magen de tar bort. Eller kan de ta in själva bukväggen oxå? För det är där en del av problemet ligger har jag förstått. Att bukväggen flyttat ut vid graviditeter. Och att det lägger sig fett mellan tarmarna (myt?) och att där är det i princip omöjligt att få bort, både vid träning och operation... Har ni kunskaperna jag saknar? Nu är jag bara 3 månader efter en graviditet, och är inte inne på det nu, men är lite rädd att det inte blir så mycket bättre, även om jag går ner i vikt. Tycker det var illa nog efter 2 graviditer, nu efter 3... Ser gravid ut, och vill inte förbli sån här!

Svar på tråden Magplastik