• my boys

Magplastik

Sätter inlägget här inne för jag antar att detta är mera vanligt att göra efter man fått tvillingar?

Nu till saken... Finns det nån här inne som gjort magplastik "bara" för att få tillbaka sin gamla mage? Bli av med hänget och bristningarna? Vet att vissa kommuner betalar operationen om man har problem med magen, som skavningar tex. Men om man inte har en så stor påse, klassas det som en skönhetsoperation då? Får man stå för det själv, och vad kostar det? Får man bli gravid efter en sån operaton och hur ser resultatet ut?

En som längtar efter att få bada i bikini och ha åtsittande linnen i sommar!

• Svar på tråden Magplastik
  • åsanissen

Googla på bukplastik.

För min del har det även med ryggen att göra att jag funderar. Magmusklerna är delade och det gör att man både får problem med rygg och tarmar, sen att jag har hänbuk gör ju inte saken bättre heller, varken estetiskt eller för tyngden som ryggen får bära.

• gresligagreta

Känner att jag måste skriva här, jag har fått operation beviljat av landstinget kommer att opereras nu i vår för delade magmuskler och navelbråck, det dom gör är att lägga ett nät under musklerna så att de hamnar någolunda på plats igen vet inte om min kropp orkar med fler graviditeter men jag har ju i alla fall fått två fina pojkar!

• jelena2

gresligagreta - hur har du gjort? Var har du sökt och av vilken anledning? Hur längesen är det du fick barn?
    Mina tjejer fyller snart ett år och mina magmuskler verkar inte ha en tillstymmelse till att börja läka ihop...

• gresligagreta

Jelena2!
    jag födde min första pojke 05 och efter förlossningen var jag i chocktillstånd när jag kände min mage det kändes inte klokt, väl innne på bb krävde jag att få tala med en kirurg det nekades först och jag blev nonchalant behandlad, då skrek jag åt personalen att se till att få hit en doktor annars stämmer jag läkaren på förlossningen som tryckte sönder min mage under en värk jag behövde en förklaring.
    Då äntligen fick jag träffa en kirurg som kände och klämde på magen han förstod mig, bråcket var stort en gånger en decimeter, jag fick en gördel som jag var tvungen att ha i 6 mån för att hålla musklerna på plats. sen har jag blivit skickad fram och tillbaka mellan hälsovårdcentralen, kvinnokliniken och tillsist kirurgen de är inte kloka när man ringer, det enda de säger överallt är -att det är inte vårt bord. man måste stå på sig, bli förbannad och gråta innan någon lyssnar. Nu är jag äntligen under oputredning. jag har blivit erbjuden operationen tidigare men eftersom jag ville ha två barn tätt så väntade jag med operationen

• gresligagreta

Hej på er nu finns det en annan tråd om magplastik vet inte hur man länkar bara

• jelena2

Kopiera och klistra in...
    Var finns tråden? Under föräldrar? Så kan jag leta själv.

Du har verkligen haft otur! Jag har "bara" fått tvillingar och blivit snittad och har mer en jäkligt ful mage!
    Hoppas allt går bra med operationen - lycka till!

• gresligagreta

en ny tråd med delad magmuskel under efter förlossning. jag kan inte länka tror det är fel på någon inställning på vår dator

• Puff Mummy

Hur vet man om magmusklerna är delade?

• gresligagreta

det känner man om du ligger på rygg doch det blir som en grov från navel uppåt och neråt en skåra liksom

Svar på tråden Magplastik