• Nallemajatjejen

Hur lång tid innan man får effekt av nifferex?

Har äntligen fått köpt niferex och börjat ta dem. Har varit så trött det sista och bm jag pratade med sist sa att det var ingen fara att överdosera järn heller så jag kunde lika gärna börja även om järnvärdet inte var så jättelågt.
    Minns inte hur lång tid det tog förra gången innan man började känna sig piggare så; hur lång tid tog det för er innan ni började känna att det gav effekt?

• Svar på tråden Hur lång tid innan man får effekt av nifferex?
  • Nierusenu

För mig tog det ca 1 vecka innan jag blev piggare och då sa min bm att jag skulle ta 1 tablett på morgonen och 1 på kvällen i 1 månad (till nästa bm besök).

• Nallemajatjejen

Kanske skulle ta två om dagen ett tag tills man känner sig piggare i alla fall.
    Hur lågt järnvärde hade du när du börjande?

• MeNoLike

jag kände av det typ efter två dagar... dock bara på magen... svart hård bajs!! känner mig inte ett dugg piggare än innan. men jag har samma låga blodvärde än.

• Nierusenu

Uj om jag nu minns det *haha* men min bm sa iaf att jag hade lågt blodvärde och att jag borde börja ta Niferex 2st/dag och sen om det blev bättre så kunde jag börja ta 1st/dag.
    Är då iaf inte lika trött nu och jag orkar göra mer saker.

• Mammanseko

Hihi! Jag behövde bara prata om att börja med Niferex så gick mitt hb upp av sig sjävt från 118 till 132.

• Nallemajatjejen
    IssaPissa skrev 2007-01-31 19:53:54 följande:
    Hihi! Jag behövde bara prata om att börja med Niferex så gick mitt hb upp av sig sjävt från 118 till 132.
    jag hade 128 sist och då tyckte bm att jag gott kunde börja ta. När jag inte är gravid brukar jag ligga på 152
    När jag väntade dottern var jag nästan död när jag var nere på 117...
  • Nierusenu

IssaPissa:Haha okej,åt du kanske mycket kött då eller gick det som sagt bara upp

Svar på tråden Hur lång tid innan man får effekt av nifferex?