Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Klassiska FL-repliker!

"För 30 år sedan var detta inte farligt"

Johanna 061223
  • Winnertaco

"Vi är hemskt jämställda, i förrgår bytte min man en blöja. Okej, jag kanske gör det mesta, men det är för att jag VILL, min man är inte intresserad av att tvätta fönster"

Johanna 061223
  • Winnertaco

För att inte tala om:
    "Nu har du skaffat barn, så nu är du en hemsk, hemsk människa om du tror att du ska kunna behälla ett enda av dina intressen eller ha någon tid för dig själv (inte kan svärmor passa bebisen en timme medans du går och simmar, det förstår du väl?). Vad är du förresten för mamma som sitter på FL istället för att betrakta din bebis medans den sover, den kan ju sluta andas för tusan"

Johanna 061223
  • Winnertaco
    pluttmaja skrev 2007-01-31 21:53:36 följande:
    winnertaco: men det förstår du väl! alla som har barnvakt, barnflicka odyl e riktigt hemska personer!! om du vill göra något själv så får du vänta till barnet har flyttat hemifrån.
    Ja, jag har börjat inse det nu. Mitt barn kommer antagligen att få stora men av att det har varit ifrån mig en timme när hon bara är en månad gammal. Jag ångrar mig redan djupt, men har sett till att hon får gå hos en baby-psykolog som analyserar hennes skrik för att vi ska kunna bearbeta denna hemska upplevelse på bästa sätt *himlar med ögonen*
    Johanna 061223
  • Winnertaco

Laire
    Nej, är det sant?!?! Nä, nu går jag och hänger mig, allt jag gör blir fel! Jag borde aldrig ha skaffat barn!

Johanna 061223
  • Winnertaco

"Jag är så arg på försäkringskassan, NU kommer de och säger att man inte kan få föräldrapenning på dagarna och jobba på nätterna, jag som gjort detta i ett halvår nu. NU kräver de tillbaka pengarna och hotar även med att polisanmäla mig. Stackars mig, jag visste inte att man var tvungen att ta reda på sånt här SJÄLV!"

Johanna 061223
  • Winnertaco
    ashera skrev 2007-02-01 09:45:09 följande:
    Anonym: Jag STÅR faktiskt för mina åsikter!
    Men eftersom jag kommer att bli påhoppad så väljer jag att vara anonym. Jag vill inte att någon ska få veta att jag tycker såhär, vad ska folk tänka???
    Johanna 061223
  • Winnertaco
    Tjollabolla skrev 2007-02-01 20:25:37 följande:
    Angående folk som ber om råd men inte lyssnar:www.familjeliv.se/Forum-4-252/m16948423.html.•:*¨¨*:•.Gravid i v.36.•:*¨¨*:•.
    Varför frågar man ens på fl när det gäller sånna saker, varför ringer man inte bara sjukvårdsupplysningen eller förlossningen... "Vill inte oroa sambon", jisses....
    Johanna 061223
  • Winnertaco

Men det vet väl alla att folk i allmänhet vet mer än läkare och övrig sjukvårdspersonal om sjukdomstillstånd? Sjukvårdsupplysningen kan man inte lita på, de säger bara "ta en alvedon" till alla som ringer, och till akuten kan man inte åka, för där är läkarna så stressade att de ger astmamedecin till patienter med blodpropp. Det är bättre att göra som frisören på fl säger!

Johanna 061223
  • Winnertaco
    LenaLiten skrev 2007-02-01 21:31:16 följande:
    Nu gör jag en klassik FL:are, dvs har inte läst hela tråden, men har ni nämnt det skitkonstiga- Nämen ta testet imorgon, du är nog LÅGHORMONARE!?Finns låghormonare utanför FL?
    Det är även förvånande hur MÅNGA låghormonare det verkar finnas, säkert 10 st varje dag som gör negativa test och antagligen är låghormonare. "Men mensen brukar vara som en klocka" Jo, men din kropp är ändå en KROPP och inte en robot...
    Johanna 061223
  • Winnertaco
    TS: Det är BARA mamman som är bra för barnet det första halvåret! Men pappor måste bli bättre på att ta ut sin föräldraledighet tidigt i barnets liv

TS får frågan: Hur ska det gå till då?

TS svarar: Det är ert ansvar som föräldrar att fixa det, att leva på svältgränsen är något man får räkna med om man skaffar barn, det GÅR att leva på ena förälderns föräldapenning om man VILL!
    Johanna 061223
  • Winnertaco

Pluttmaja
    Och när du sedan fått barn så måste du koncentrera dig på barnet och bara barnet. Träna, gå på bio eller ta en öl med dina bästa vänner en lördagskväll är det bara dåliga, hemska mammor som gör!

Johanna 061223
  • Winnertaco

Ja, absolut Eisa. Du behöver absolut inte ringa en läkare nu när vi talat om för dig vad som är fel!

Ni skriker min bebis. Tror ni att jag bör ta upp henne, eller lär hon sig att få det hon vill bara genom att skrika då? Magkänslan säger mig att jag bör ta upp henne, för hon vill nog känna lite närhet och värme, men jag vill veta vd ni tycker först, så att jag inte gör nått dumt!

Johanna 061223
  • Winnertaco

Abortmotståndaren: Använd kondom om ni inte vill bli gravida!
    Kanske borde de läsa på lite, kondom skyddar bara i 70-80% av fallen och är inte nått megasäkert skydd mot graviditet.

Johanna 061223
  • Winnertaco

"Om man inte köper en ny fin vagn till sin bebis så älskar man inte sitt barn. Dessutom är en ny vagn STATUS, så om jag köper Emmaljungas senaste dyraste modell tror alla att jag har pengar i alla fall!"

Johanna 061223
  • Winnertaco
    morsa06 skrev 2007-02-14 14:43:04 följande:
    Jag tror att föräldrar i allmänhet mår bra av att kunna lämna ifrån sig barnen ibland (observera tror)svaret: Hur kan du veta det då? Ta fram fakta som tyder på det!! Tycker inte att man ska yttra sig om saker man inte vet!
    "Jo, jag utgår från mig själv och JAG mår i alla fall bra av att lämna ifrån mig mina barn ibland"
    "Ja, men du måste vara känslokall, varför skaffade du barn om du ändå inte vill vara med dem? Har man skaffat barn måste man avstå från allt man tidigare gjorde."
    Johanna 061223
  • Winnertaco

Och så har vi ju...

TS: Vågar man smyga ut genom ytterdörren, gå 3 meter till brevlådan och hämta posten medans bebisen sover, tror ni?

Svar: Men herregud, människa, är du inte klok, du kan ju inte gå UT och lämna bebisen inne, vad som helst kan ju hända! Tänk om hon slutar andas medans du är ute, hur ska du kunna förlåta dig själv?

(Ja, bebisen slutar säkert andas mindre om man sitter vid datan i rummer brevid...)

Johanna 061223
Svar på tråden Klassiska FL-repliker!