Klassiska FL-repliker!
"För 30 år sedan var detta inte farligt"
"För 30 år sedan var detta inte farligt"
"Vi är hemskt jämställda, i förrgår bytte min man en blöja. Okej, jag kanske gör det mesta, men det är för att jag VILL, min man är inte intresserad av att tvätta fönster"
För att inte tala om:
"Nu har du skaffat barn, så nu är du en hemsk, hemsk människa om du tror att du ska kunna behälla ett enda av dina intressen eller ha någon tid för dig själv (inte kan svärmor passa bebisen en timme medans du går och simmar, det förstår du väl?). Vad är du förresten för mamma som sitter på FL istället för att betrakta din bebis medans den sover, den kan ju sluta andas för tusan"
Laire
Nej, är det sant?!?! Nä, nu går jag och hänger mig, allt jag gör blir fel! Jag borde aldrig ha skaffat barn!
"Jag är så arg på försäkringskassan, NU kommer de och säger att man inte kan få föräldrapenning på dagarna och jobba på nätterna, jag som gjort detta i ett halvår nu. NU kräver de tillbaka pengarna och hotar även med att polisanmäla mig. Stackars mig, jag visste inte att man var tvungen att ta reda på sånt här SJÄLV!"
Men det vet väl alla att folk i allmänhet vet mer än läkare och övrig sjukvårdspersonal om sjukdomstillstånd? Sjukvårdsupplysningen kan man inte lita på, de säger bara "ta en alvedon" till alla som ringer, och till akuten kan man inte åka, för där är läkarna så stressade att de ger astmamedecin till patienter med blodpropp. Det är bättre att göra som frisören på fl säger!
Pluttmaja
Och när du sedan fått barn så måste du koncentrera dig på barnet och bara barnet. Träna, gå på bio eller ta en öl med dina bästa vänner en lördagskväll är det bara dåliga, hemska mammor som gör!
Ja, absolut Eisa. Du behöver absolut inte ringa en läkare nu när vi talat om för dig vad som är fel!
Ni skriker min bebis. Tror ni att jag bör ta upp henne, eller lär hon sig att få det hon vill bara genom att skrika då? Magkänslan säger mig att jag bör ta upp henne, för hon vill nog känna lite närhet och värme, men jag vill veta vd ni tycker först, så att jag inte gör nått dumt!
Abortmotståndaren: Använd kondom om ni inte vill bli gravida!
Kanske borde de läsa på lite, kondom skyddar bara i 70-80% av fallen och är inte nått megasäkert skydd mot graviditet.
"Om man inte köper en ny fin vagn till sin bebis så älskar man inte sitt barn. Dessutom är en ny vagn STATUS, så om jag köper Emmaljungas senaste dyraste modell tror alla att jag har pengar i alla fall!"
Och så har vi ju...
TS: Vågar man smyga ut genom ytterdörren, gå 3 meter till brevlådan och hämta posten medans bebisen sover, tror ni?
Svar: Men herregud, människa, är du inte klok, du kan ju inte gå UT och lämna bebisen inne, vad som helst kan ju hända! Tänk om hon slutar andas medans du är ute, hur ska du kunna förlåta dig själv?
(Ja, bebisen slutar säkert andas mindre om man sitter vid datan i rummer brevid...)