Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

Klassiska FL-repliker!

Kaordisk Mamma skrev 2007-01-31 21:12:28 följande:
    Ont i TJEJMAGEN!hahaha. "Tjejmagen"?!
    Eller hur! hade varit ganska mycket värre om en kvinna skrev om hon ade ont i killmagen men tydligen kan hon iofs ha en sådan också!

Inte tjejmagen/vanliga magen: Är tydligen allt annat i området förrutom livmoder med tillhörande attiraljer

Tjejmagen: Livmoder med tillbehör, OBS! UTAN bebis i.

Bebismagen: Nepp är inte magen på en bebis utan helt enkelt livmodern på en kvinna med en bebis i.

Flickmage: samma som bebismagen men då vet man att där finns ett flickebarn på gräddning alt TROR att det ligger en flicka och inte en pojke.

Pojkmage: samma som bebismagen men då vet man att där finns ett gossebarn på gräddning alt TROR att det ligger en pojke och inte en flicka.

Bara för att nämna några exempel...
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • Beckah82

Är detta ett skämt?

• Beckah82
    *Lägger tråden i favoriter*

(Eh jaha? och vad är det för fel på klicklänken som är avsedd just för detta ändamål?)
  • Beckah82

Detta är ett fenomen jag är faschinerad över, när det uppenbara och exakta svaret presenterats för TS på frågan i trådstarten, VARFÖR o varför vill man få FLER svar?

Exempel:

Trådstarten:
    Jo jag undrar hur gammal man är när man blir myndig i Sverige

TS: Ingen?

TS: *puffar*

Effellare1: Man blir myndig när man blir 18 år

TS: okej...men vaddå? så man är myndig när man fyller 18?

Effellare2: Inte det året utan den dagen du fyller 18 år blir du myndig.

Effellare3: När du blir 18

TS: okej? Fler?

Effellare1: Ja som Effellare2 skriver: på din 18-årsdag blir du alltså myndig. Du är inte myndig när du är 17 och måste alltså vänta tills den dag du fyller 18 år, din födelsedag och då blir du myndig.

TS: Okej, tack för svaret...någon fler?

TS: Finns det ingen fler som vill skriva?

• Beckah82

Här kommer fortsättningen, också det ett faschinerande fenomen som föörekommer på FL

Trådstarten:
    Jo jag undrar hur gammal man är när man blir myndig i Sverige

TS: Ingen?

TS: *puffar*

Effellare1: Man blir myndig när man blir 18 år

TS: okej...men vaddå? så man är myndig när man fyller 18?

Effellare2: Inte det året utan den dagen du fyller 18 år blir du myndig.

Effellare3: När du blir 18

TS: okej? Fler?

Effellare1: Ja som Effellare2 skriver: på din 18-årsdag blir du alltså myndig. Du är inte myndig när du är 17 och måste alltså vänta tills den dag du fyller 18 år, din födelsedag och då blir du myndig.

TS: Okej, tack för svaret...någon fler?

TS: Finns det ingen fler som vill skriva?

Effellare4: Men alltså....18 år? Jag har hört att det är 20 år!

Effellare5: Ja jag har också hört att det ändrats

TS: Jaha...okej så det är 20 år? Eller 18? Nu blir jag förvirrad...

Effellare1: *suck* Men läste du inte? Det är 18 år punkt slut. Kolla här http://www.myndig.se

TS: ja det står 18 men hur vet man det och nu säger ju vissa att det är 20? Hur vet man då?

Effellare1: (har lust att skriva: men ditt pucko, jag förklarade ju! Om du hade LYSSNAT istället för att tjata om att få fler inlägg hade det hela varit klart nu!...men skriver istället:) Ja du får tro vad du vill. STOR SUCK. Det är iallafall 18 år.

TS: fler?

TS: puff

• Beckah82
    Sann83 skrev 2007-01-31 23:31:54 följande:
    "Tur att jag rökte hela graviditeten annars hade väl ungen varit ännu större"
    Den är en av de allra bästa i kategorin "Jordens hårdaste träskallar"
  • Beckah82

Sluta hacka på oss gravida som röker. jag rökte och min bebis kom ut och vägde 4245 gram så det är nog inte så farligt som alla vill påstå. Han är 1 månad och är frisk som en nötkärna!

(Javisst, astma, allergier, koncentrationssvårigheter, infertilitet, plötslig spädbarnsdöd osv brukar ju alltid ha upptäkts jut efter 1 månad. VARFÖR påpekar alla om vikten? Låg födelsevikt är väl det MINSTA problemet?)

• Beckah82
    ashera skrev 2007-02-01 09:45:09 följande:
    Anonym: Jag STÅR faktiskt för mina åsikter!

Möjligtvis en i Topp-10 FL-klassiker!
  • Beckah82

Jag hade ÄL för 3 veckor sedan och min man har varit bortrest i 5 veckor så vi har inte kunnat mysa. Jag fick mens för en vecka sedan men den pågick bara i 4,5 dagar och brukar hålla på i 5 dagar så det är lite skumt!

Efter att ha klämt på brösten i en halvtimme så ömmar de lite och jag mådde illa i morse efter att a ätit 4 äggmackor och en gammal pizzabit ifrån igår.

Jag testade på BIM för en ecka sedan, jag testade för 4 dagar sedan, igår och nu i morse men alla visar negativt.

KAN jag vara gravid ändå? För det känns så konstigt!

• Beckah82
    "Jag hade ÄL för 3 veckor sedan och min man har varit bortrest i 5 veckor så vi har inte kunnat mysa. Jag fick mens för en vecka sedan men den pågick bara i 4,5 dagar och brukar hålla på i 5 dagar så det är lite skumt!

Efter att ha klämt på brösten i en halvtimme så ömmar de lite och jag mådde illa i morse efter att a ätit 4 äggmackor och en gammal pizzabit ifrån igår.

Jag testade på
    BIM för en ecka sedan, jag testade för 4 dagar sedan, igår och nu i morse men alla visar negativt.

KAN jag vara gravid ändå? För det känns så konstigt!"

Och såklart slutklämmen:

"Är det någon som varit med om samma och sedan fått plus???!"
Svar på tråden Klassiska FL-repliker!