Inlägg från: MrsL |Visa alla inlägg
  • MrsL

Klassiska FL-repliker!

Jossebell skrev 2007-02-20 10:44:12 följande:
    språkpoliser!!!sammarbeta stavas samarbeta för att bla bla bla.jaha!, förstod du inte vad jag menade när jag skrev sammarbeta?Jo men rätt ska vara rätt!då lägger sig person 3 i och säger något i stil med " det finns faktisk dyslektiker!!!hå hå ja ja...
    Fast är det inte märkligt att det just på FL finns så otroligt många dyslektiker?
    Det är ingen lögn, det är en ny och förbättrad sanning!
  • MrsL

ELA: Klockrent!

• MrsL

Eller: "Är jag gravid?" och en lista med symptom som kan vara allt från nageltrång till ren inbillningssjuka. Köp ett gravtest för fanken...

• MrsL
    NinaFina skrev 2007-02-21 11:15:29 följande:
    TS: Min man slår mig sönder och samman varje dag och han är hotfull mot både mig och barnen och utövar psykisk misshandel mot både dem och mig.Svar: Men lämna honom för Guds skull!TS: Lämna honom? Jag älskar ju honom! Lycklig tvåbarnsmamma till Elin född -96 och Isak född 23/10-06!
    Eller en annan favorit:
    TS (tjej): Min kille har varit otrogen!
    FL-are: Lämna kräket!

TS (kille): Min tjej har varit otrogen!
    FL-are: Hon går säkert bara igenom en svår fas just nu, förlåt henne och krama om henne!
  • MrsL

Jag vill inte vara "besserwisser" eller glädjedödare, men när ni länkar till andra trådar, var noga med att inte skriva några nedlåtande kommentarer! Hela tråden kan stängas ner pga sånt. Det är lite onödigt...
    Jag frågade i moderatortråden för en tid sedan om det är tillåtet att länka öht, och de svarade att det är okej så länge man inte kommenterar, i stil med "Kolla den här tönten då" osv.
    Kan vara bra att veta!
    Men fortsätt gärna länka till alla udnerbara trådar...

• MrsL
    "TS: Jag fattar inte varför inte alla sparar minst en månadslön varje månad? det gör jag, fast jag inte har ngn inkomst, men min man jobbar och jag är hemmafru. Vi sparar alltid minst 13.000 i månaden. Varför gör inte ni andra det????
    FL:are1: Alla tjänar inte så mycket pengar! Och hur mycket tjänar din man om ni kan spara så mycket????
    FL:are2: Typiskt, här kommer den svenska avundsjukan fram... "
  • MrsL

Tror att den här redan har tagits upp, men jag gör det igen...
    Kl. 13.36: "Hjälp, jag blöder jättemycket! Vill inte ringa sjukvårdsupplysningen och vara jobbig! Vad ska jag göra?"
    Kl. 13. 42 "Börjar känna mig lite matt nu. Ingen som har något råd?"

• MrsL
    NicoFina skrev 2007-02-22 15:47:50 följande:
    MrsL: Helt underbart
    Det tragiska är att det faktiskt fanns en sån tråd...OK att man frågar om förkylningar och dylikt, men om man störtblöder så slår man sig väl inte ner vid datorn??? Eller är det jag som är puckad?
Svar på tråden Klassiska FL-repliker!