• Anonym

om exet vägrar flytta adressen vad göra.......

Jag behöver hjälp om mitt ex vägrar flytta adressen härifrån vad gör jag ,,,,för jag kan inte söka bostadsbidrag eller underhållsstöd så länge den är kvar här hos mig..............han bor ej här längre....

Väljer att vara anonym tills jag känner mig starkare hoppas ni förstår mig....

• Svar på tråden om exet vägrar flytta adressen vad göra.......
  • MaRiKa H

Kan man inte anmäla honom eller nåt? Ja, eftersom han uppgett felaktig adress? *funderar*

• sessan

kontakta polisen eller kommun. om han inte bor hos dej måste det ju finnas ngn som kan hjälpa dej! kram o lycka till

• Fluortanten

Funderar på samma som MaRiKa H. Det borde väl isf vara skattemydigheten man vänder sig till då? Hm...
    Det är ju faktiskt olagligt att uppge fel adress.

• Anonym

Ja vet ej vad jag ska göra vi har bott i hop några år och nu så har han flyttat ut och tagit sina grejor men adressen står kvar och han kommer med undanflykter hela tiden så inget händer ...........

• Mamma till 1

Ring till Skattemyndigheten och be att få tala med folkbokföringen....det finns en lag som heter FOLKBOKFÖRINGSLAGEN...jag vet docj inte vad som ingår i den lagen med det borde handläggaren på skattemyndigheten veta....lycka till

• Nyfiken gul

Flytta adressen åt honom!!

• SC o EP

Anmäl det till skattemyndigheten. De gör en utredning och kan ta bort honom som boende hos dig. Det tar lite tid men det går.

• Lilla Ap

Jag har arbetat i kundtjänst för svensk adressändring, och fått samma fråga ett flertal gånger.

Tyvärr är det så att du måste polisanmäla honom, och efter utredning så kan han avskrivas från lägenheten och blir då helt adresslös om han inte skriver sig på ny adress.

Det fanns även fall där personer tvångsskrivit sig på ex:ets adress, bara på pin kiv..
    Helt sjukt är det, men tyvärr genomförbart.

OM du fortfarande får brev till honom på din adress, så kan du helt enkelt bara stryka över din adress och skriva "adressaten avflyttad" istället, och lägga på lådan igen.
    Vad du än gör: släng inte posten! Att slänga någon annans post är straffbart... !

Hoppas allt går bra.. !

/S

• soraya

Du kan anmäla till folkbokföringen (skatteverket) att han inte bor där längre, och ange den adress han har nu.
    Då gör de en utredning.

• Bisquit

Ta breven till honom, skriv return to sender.. Typ. Och lägg dom på lådan igen.
    Ta kontakt med adresändringen, skatteverket och allt.

Mvh G

ps, vilken jävla gris!!!

En ndran, nu för tiden kanman ju anmäla flytt via internet, kan inte du flytta på honom då?
    Typ till hans föräldrars adsress eller nått.

• Vinterälvan

Går det att prata med familjerätten typ?? Det påverkar ju föräldraskapet om du inte kan få underhållet etc på grund av att han står skriven hos sig.. stackare ! Elakt av honom!

• Nyfiken gul

ja bra förslag ovan!!

FLytta adressen åt honom! Vet du nån kompis adress eller till hans förälrar så offra nån hundring det kostar och flytta adressen åt honom!

• Baronessan

Man kan väl inte flytta nån annans adress???? Gör man flyttanmälan t.ex. via internet så får man ju blanketter hem som skall skrivas på av den som flyttar. Skriver man udner med nån annans namn så är det ju ett brott. Inget jag rekommenderar!

• soraya

Nej, man kan inte flytta adressen åt någon, eftersom personen måste skriva under.
    Däremot kan man som jag sa anmäla till folkbokföringen (Skatteverket) att personen inte bor på adressen. Då är de skyldiga att undersöka saken, och ta beslut om var personen ska skrivas. Det underlättar om man har personens nya adress.

• Kriya

1. Kontakta Folkbokföringen, anmäl att han han inte bor på Din adress, se till att få skriftlig beskräftelse på Din anmälan.

2. Gör en polisanmälan.

3. Kontakta Försäkringskassan, skicka kopior på Din bekräftelse från Folkbokföringen och polisanmälan. Då förstår de nog att Du talar sanning och hjälper Dig att få de pengar som Du är berättigad till.

Svar på tråden om exet vägrar flytta adressen vad göra.......