Om ert barn skulle vinna 1 miljon...

Eftersom många frågar:
Barn får äga premieobligationer där man kan vinna upp till 2 miljoner

Spara pengarna till barnet!!!!
så skulle vi nog spara minst 90% av det men kanske också gjort lite familjesaker tillsammans som vi inte haft möjlighet till annars. minnen är ju också värt!
hur kan ett barn vinna 1 miljon?
man får ju inte spela/köpa lotter förrän man är 18?
Om det var möjligt skulle jag para pengarna i låst fond till det barnet blir 18
Skulle spara pengarna, möjligen åkt på en resa dit barnet ville åka. Helt klart sparat det, vad härligt för barnet när den ska flytta hemmifrån med så mycket pengar!
hm... Varför vinner barnet? En tävling där man själv skrivit upp barnets namn också? Hur gammalt?
Om det inte är en tävling där barnet självt ställt upp skulle jag lägga undan typ 50% till barnets framtid sen skulle jag nog lägga resten på familjen. Har man för övrigt fler barn skulle jag ju vilja att de fick del av pengarna också.
Är det en tävling där barnet "aktivt" vart med och vunnit skulle jag se till att han/hon fick köpa ngt haon ville ha, sen lägga undan till äldre ålder men hoppas att jag uppfostrat med "generösa" värderingar så att haon delar med sig till ev syskon också. (inte nödvändigtvis fiftyfifty men något).
Skulle spara så mycket som möjligt av pengarna men även använt en liten del till stora dyra saker som bilbarnstol, cykel osv.
Skulle inte låta mitt barn spela/tävla om en miljon.
Det är förnjudet enligt Lotteriförordningen för barn under 18 år att spela eller delta i lotterier.
Så om mitt barn skulle vinna något så är barnet över 18 år och får själv disponera sina pengar.
Mitt alternativ finns inte med. Men det är spara den största delen åt barnet.
Sedan använda en del pengar till familjerelaterade saker.
Det skulle ju även komma barnet till gagn
Vi hade den diskussionen hemma igår, då sonen (10 mån), vann 250 kr på sina premieobligationer. De pengarna sparas givetvis på hans sparkonto, men tänk om det hade varit 1 miljon!
Vi har ju två barn till. Sulle han få bli miljonär å de andra barnen få leva "normalt" eller skulle de få dela på pengarna?
Det vi kom fram till var att han skulle få bjuda oss på semester där vi alla kunde få vara tillsammans, köpa lite saker till hemmet som vi behöver å så fondera en stor summa till honom själv.