• Anonym (trubbel)

Nikotinfria cigg??

Satt och läste lite under droger för att hitta något som kanske kan hjälpa mig att sluta röka nu när jag väntar barn och hittadedet här i en tråd:

Jag citerar:

"BM sa att typ 99% av alla gravida tappar suget på nikotin så snart de blivit gravida.
    Men jag hör tydligen till de 1% som blir MER nikotin beroende och röksugna.
    Just de ja. Testat att köpt nikotinfria cig oxå. 3 olika smaker. De smakade SKIT! Gick ej röka då jag spydde som en kalv. De var gjorda på örter. O dyra var de med.
    Hade det bara funnits nikotinfria cig som antingen bara smakade menthol eller vanliga cig utan denna hemska örtsmak så hadfe jag kunnat röka dem istället.
    För det är just RÖKEN jag vill åt o smaken. Nikotinet tror jag att jag kan klara mig utan. men är just att röka o dra ner röke o känna smaken. O därför testade jag de nikotinfria.men icke...
    Detta är hopplöst." (slut på citat)

Tydligen tillhör även jag de 1 procenten för jag KAN inte...är det NÅGON som vet var man kan få tag i örtsigg, dvs nikotinfria?? Har VERKLIGEN alltid velat ha tag i sådana men var???? Kan inte hitta någonstans ju och behöver det såväl nu:(.

Någon som kan tipsa?

Obs: svara endast på det här inlägget om du har någon info att komma med angående dessa nikotinfria cigg, några moralkakor och tjat vill jag inte veta av, har dåligt samvete så det räcker ändå tack ochd et är därför jag nu efterlyser hjälp med detta!!

• Svar på tråden Nikotinfria cigg??
  • PetraGos

Nikotinfri cigarett skall avvänja rökare
    Hittade en artikel om nikotinfria cigg..

En cigarett utan nikotin kan bli ett nytt medel för rökare, som gärna vill sluta röka. Det amerikanska tobaksföretaget Vector Group Ltd har nämligen utvecklat en genmanipulerad tobaksplanta utan nikotin. Cigaretten kan används av personer, som gillar att röka men som inte vill bli beroende. Rökare som vill sluta kan även använda den nikotinfria cigaretten i den svåra avvänjningsfasen. Nikotinfria cigaretter innehåller dock fortfarande en massa andra ämnen, som är skadliga och som kan leda till exempelvis lungcancer. Eftersom det är nikotinet som ger den största 'kicken', är det frågan om rökarna överhuvudtaget har lust att byta. De nikotinfria cigaretterna kommer ut på marknaden i USA inom en snar framtid.

nr 8/2001, sidan 21

• Anonym (trubbel)

Tack för ditt svar! Tja, det är ju klart...de innehåller ju fortfarande andra farliga ämnen:(. Någon som vet OM och VAR man kan få tag i dessa i Sverige då?

• Anonym (trubbel)

Har hittat dem...

• Anónimo

Vill också veta vart du hittade dom.

• Anonym (trubbel)

www.vattenpipan.com

Egentligen är det nikotinfri tobak till vattenpipor men det måste väl gå att rulla till cigaretter själv menar jag? Tänker testa iallafall, fanns ju så många goda fruktsmaker ju:).

• jesgad

Jag skrev ett mail till vattenpipan.com och frågade om man kunde använda tobaken till vanliga cigg, han svara nej och att man kommer att må jätteilla av det.

• Anonym (trubbel)

Aaaaahhhhh......nej...ja då är det ju uteslutet att ens prova tycker jag, usch! Tack för att du gjorde lite research och sen delgav det här i tråden, det sparar nog oss en del illamående;)!! Skickar nog tillbaka min beställning tror jag...

• Anónimo

Nej vad synd att det inte funkade med den tobaken.
    Vad bra att du berättade att det inte gick
    Vi får leta vidare då

• Lolilla

Puffar för din tråd!
    Jag vill oxå ha! Har alltid sagt att om det finns så kommer jag att kunna sluta. Finns det? Var köpte du dina som smakade skit? *asg* Kanske smaken är som baken?
    Ska söka på nätet nu, meddelar om jag hittar nåt själv.

Svar på tråden Nikotinfria cigg??