• Anonym (trubbel)

Nikotinfria cigg??

Satt och läste lite under droger för att hitta något som kanske kan hjälpa mig att sluta röka nu när jag väntar barn och hittadedet här i en tråd:

Jag citerar:

"BM sa att typ 99% av alla gravida tappar suget på nikotin så snart de blivit gravida.
    Men jag hör tydligen till de 1% som blir MER nikotin beroende och röksugna.
    Just de ja. Testat att köpt nikotinfria cig oxå. 3 olika smaker. De smakade SKIT! Gick ej röka då jag spydde som en kalv. De var gjorda på örter. O dyra var de med.
    Hade det bara funnits nikotinfria cig som antingen bara smakade menthol eller vanliga cig utan denna hemska örtsmak så hadfe jag kunnat röka dem istället.
    För det är just RÖKEN jag vill åt o smaken. Nikotinet tror jag att jag kan klara mig utan. men är just att röka o dra ner röke o känna smaken. O därför testade jag de nikotinfria.men icke...
    Detta är hopplöst." (slut på citat)

Tydligen tillhör även jag de 1 procenten för jag KAN inte...är det NÅGON som vet var man kan få tag i örtsigg, dvs nikotinfria?? Har VERKLIGEN alltid velat ha tag i sådana men var???? Kan inte hitta någonstans ju och behöver det såväl nu:(.

Någon som kan tipsa?

Obs: svara endast på det här inlägget om du har någon info att komma med angående dessa nikotinfria cigg, några moralkakor och tjat vill jag inte veta av, har dåligt samvete så det räcker ändå tack ochd et är därför jag nu efterlyser hjälp med detta!!

• Svar på tråden Nikotinfria cigg??
  • Lill trojan

tack för den över mig de verkar ju finnas där.. Håller på bli tokig slutade röka för 7 veckor sedan men är sugen så de gör ont i mig varje dag inte försvann suget här inte somd e säger. jag tänker på de hela tiden. Var väldigt beronde innan så hade så hemskt gärna velat ha nikotiofria ciggg

• Mamsen 25

Lolilla:..kollade in den sidan men det verkar inte gå att beställa där...=(..eller e det jag som e helt vimsig?

• Lolilla

Nej, du har rätt
    Var lite för snabb bara...

• Lolilla

Skulle dessutom vara en sur gubbe

• Mamsen 25

Det va synd.....=(..verkar omöjligt att få tag på ju..skit oxå

• saga o kevin

varför kan dom inte göra nikontinfria cigg ,de finns ju nikontinfri snus juSkrikandes

• Lolilla

men här skulle det tydligen finnas ju: www.vedalila.se/ enligt tråden i inlägg 11
    Eller har jag fel igen? hehe

• Anónimo

Men varför funkar inte den länken

Ok, gå till www.vedalila.se/ och sen klicka handla produkter, sen under rökleser ligger Nirdosh örtcigg.

• mary k

men där finns väl fortfarande kolmondioxid å tjära m.m. i dessa örtciggen så dom e nog inte ofarliga

• Anonym (trubbel)

Tjäran är borttagen ur de här cigaretterna tydligen men däremot så bildas det ju rök iallafall i lungorna,d et är jus ant. Men huvudsaken med den där tråden var ju att hitta en cigarettsort som inte skadar en graviditet i magen då man har fruktansvärt svårt för att sluta röka...och röken går ner i mammans lungor men inte in till barnet. Vad jag har hört iallafall, några garantier finns väl egentligen aldrig?

• Lolilla

Jag har i och för sig inga planer på att skaffa barn, men det som är "fördelen" med dessa cigg är ju att de kan ju inte vara beroendeframkallande i alla fall? Jag är bara ute efter ett substitut som inte innehåller nikontin.

• Flippan71

Lite OT men att 99% tappar röksuget när de blir gravida? Skitsnack!

• Anonym (trubbel)

Håller med......det är skitsnackl!! Mitt röksug har snarare trappats upp! Min kära mor ber'ttade dessutom om en väninna till henne som aldrig röker i vanliga fall men så fort hon är gravid måste hon ha cigg...hon har fött 6 barn och röker varje gång och slutar direkt efter förlossningen...komiskt va;)?!!

• Anonym

Tänk på att vissa örtcigg är farliga för gravida så läs och kolla noga. Pröva att beställ Äntligen ickerökare med Allen Carr.
    Boken funkar på många även på mig den är billigt och helt klart värt ett försök.

• Bongobongo

Här i Berlin finns ibland turkiska eller egyptiska "rosencigaretter", de ser ut som cigariller men jag tror de är gjorda av rosenblad.

Du kan kanske fråga i någon butik som säljer orientaliska livsmedel eller dylikt.

• Anonym (trubbel)

Ja jag har funderat en del på det där med att man nog ska läsa väldigt noga i en eventuell bruksanvisning först då vissa örter och annat kanske kan påverka mycket negativt på en graviditet!! Äsch...vet snart inte om det känns lönt att leta längre, kanske lika bra att bara plåga sig och sluta helt enkelt...men det är ju så svååååårt:(!!

Hm...rosencigaretter...lät trevlig;). Kanske skulle ta en tur ner till den utländska affären i stan och kolla iallafall:)...får väl se hur det blir.

Svar på tråden Nikotinfria cigg??