• Anonym (Orolig)

Fläck i ögat!??

Var hos optikern häromdagen och då frågade hon om jag var förkyld, men det är jag inte. Orsaken till att hon frågade det var att jag hade en fläck vid/över min pupill som var suddig och det kunde man få när man var förkyld. Hon frågade också om jag hade en gammal skada på hornhinnan men det har jag inte. För att se fläcken var hon tvungen att lysa med lampa i ögat, det var då hon såg den. Skulle hur som helst få komma tillbaka och göra om undersökning om ett tag för att se om fläcken är kvar.

Någon som vet vad det kan vara? Jag har fibromyalgi men det ska man väl inte få problem med ögonen för?
    Jag har ofta problem med torra ögon.

• Svar på tråden Fläck i ögat!??
  • evelinasmamma

Hej,

Jag har också en suddig fläck i ögat. Har haft den i snart ett år, och det är inget som syns med blotta ögat utan optiker och ögonläkare har kunnat konstatera den när jag varit på undersökning. Känns ungefär som att titta genom en fönsterruta med en suddig fläck på, eller som om man fått något skräp i ögat. Det jag har kallas i alla fall för glaskroppsgrumling, och innebär att trådar och fettpartiklar från glaskroppen klumpat ihop sig och simmar omkring i ögat. Låter trevligt, va?! Det är helt ofarligt, men kommer aldrig att försvinna enligt min ögonläkare. Är tydligen vanligt bland närsynta kvinnor.

Kanske något som stämmer med dina symptom?

Svar på tråden Fläck i ögat!??