• Mamisita

Förråd/klädkammare som barnrum?

Kan man ha ett förråd/klädkammare som barnrum? Det finns tyvärr inget fönster och är 5 kvm, finns bra ventilation. Är det någon som har inrett ett sådant rum som barnrum? Isf skulle gärna se bilder.

Vi bor trångt men vill bo kvar och sitter och funderar på bästa lösningen. Vi har en 8 månaders och funderar nu på ett eget rum till henne alternativt ha hennes säng i sovrummet och ett "lekrum" till henne med alla hennes saker i förrådet/klädkammaren. De som bodde här innan oss hade rummet som arbetsrum så det är relativt inrett (målat mm). 

Vad tror ni, hur skulle ni gjort?

• Svar på tråden Förråd/klädkammare som barnrum?
  • getingmidja

Personligen skulle jag inte välja ett rum utan fönster och ha det som barnrum.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Mamisita

Nja är också lite skeptisk men vi har inte så många fler rum att välja mellan men att ha som lekrum tycker jag borde gå men att sova i vet jag inte, fast och andra sidan så sover hon ju då.....

• siamesen

eller ta ut ett fônster i dôrren kanske?

• getingmidja
    Mamisita skrev 2007-02-01 16:23:08 följande:
    puffar lite...
    Hur stor lägenhet har ni?
  • Mamisita

Lägenheten är 65 kvm, en hyresrätt så vi kan inte göra så mycket med den tyvärr.

• getingmidja

Känner flera kompisar som pga trångboddhet flyttat ut sin säng i vardagsrummet och låtit barnen/barnen ta sovrummet.
    Kanske inte så kul, men ofta kan man få till det snyggt ändå genom att hänga upp draperier etc runt sängen.

• Mamisita

Har tyvärr inget kort....

• Mamisita

Ja fast vi har ganska litet vardagsrum med svår planlösning. Vi funderade på att göra en liten hörna åt dottern i vårt rum, men det är lite trångt med hennes grejor och så och därför tänkte vi att man kanske kunde inreda klädkammaren istället.

Svar på tråden Förråd/klädkammare som barnrum?