• Flaxa1

Hur är det att bo i Fjärås?

Vi bor i Göteborg men funderar på att flytta lite utanför stan. Hur tycker ni det är som bor i Fjärås, trivs ni? Funkar det att pendla till Göteborg? Är det nära till service, BVC, sjukvård osv? Finns bredband?

Alla andra kommentarer mottages även tacksamt! =)

• Svar på tråden Hur är det att bo i Fjärås?
  • Flaxa1

Det kanske inte var så många online tidigare.... någon från Fjärås här nu?

• Linda1976

Ingen aning - men jag bor i Göteborg och tycker Fjärås känns som halvvägs till Halmstad Alltså, för långt bort!

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • HelleGbg

hej,,,gammel åsa bo,men gått i skola i fjärås,,,,har kompisar som bott där...

• HelleGbg

fjärås e klockrent för barnfamiljer,,,jättefint(lantligt)
    finns litet centrum där,,vc,bvc,affär,pizzaeria,simhall,superfint naturområde med sjö(lygnern)fina vyer.bussar 2ggr/timme till kba,

• Flaxa1

Går det bussar till Göteborg oxå, eller är det bara till Kungsbacka?

• Flaxa1

Just ja... det tänkte jag inte på!

• emma enhörning

Sen "lär man sig nog att bo" vart man än flyttar (nåja undantag finns). Jag bor i Åsa, har alltid gjort det och skulle inte kunna tänka mig Fjärås. Mestadels för att jag vill ha havet i närheten men också för att Fjärås känns sååå långt bort från allt! Jo, jag vet att Åsa är ännu längre bort... Men det blir nog så- grannorterna skyr man. Vill egentligen bara komma fram till att ni ska satsa på att komma bort från stan och Fjärås är nog riktigt bra egentligen, fast inte för en inbiten Åsabo...

• Flaxa1

Ja, emma, så är det nog... vi har jättesvårt att bestämma oss för var vi vill bo. Kommer från Varberg ursprungligen. Vill hitta "hem", var det nu kan vara. Bra huspriser i Fjärås. =)

• Mamsing

Vi bor i Åsa och trivs som bara den. Jag jobbar i Kallebäck och min sambo i Säve så vi har några mil att åka om dan. Men vad gör väl det när man bor i härliga Åsa vid havet
    Det ju nära till både Kba Vbg sen har vi BVC/vårdcentral ett stenkast i från oss

• Flaxa1

Kanske skulle titta lite närmare på Åsa då! =)

• Flaxa1

Nån mer som bor i de här trakterna?

• emma enhörning

Klart du ska titta i Åsa!!! Men som du säger, det är ju lite andra priser i Fjärås... Vi var inne på Fjärås just av denna anledningen men kom fram till att det inte var där vi ville bo, då väntade vi hellre till något i vår prisklass dök upp i Åsa! Åsa känns mer nära på något sätt, trots att det är längre bort än Fjärås (till Kba och Gbg) men vi har ju Vbg runt hörnet också... Ja ja, allt det där har jag redan nämnt. Lycka till med husköpet!!! /Emma

• Flaxa1

Nej, det har inte hänt så mycket på den fronten. Jag velar fram och tillbaka. För närvarande lutar det åt söder om Göteborg i alla fall. Fast vi har tittat på Härryda och Säve också.

Svar på tråden Hur är det att bo i Fjärås?