Hej allihop, här i norr har vi blivit kvitt alla förkylningar. Så nu mår vi bra igen. Lilleman (som har cf) mår hur bra som helst. Det känns befriande! Sänder en virtuell kram till alla som har det jobbigt just nu!
Tänkte på det där med kräksjuka som ni pratat om. Jag är ju anlagsbärare o har aldrig haft kräksjuka. Lite ont i magen o så men jag har faktiskt aldrig spytt i hela mitt liv! Min man däremot har haft kräksjuka 2 ggr men han bär på en annan mutation än jag. Vi har inga problem med astma eller långa förkylningar. Lilleman har heller aldrig haft kräksjuka fast storebror har haft det men det kan ju ha o göra med att han bara är 8 månader, bebisar brukar ju inte ha så våldsam kräksjuka. Ja gud vas man får fundera på allt!!!
tomcar...har en liten fundering kring hur olika sjukdomen är hos dej o din syster. För ni har ju samma mutation men jag har förstått att sjukdomen kan se olika ut hos syskon också? Varför jag undrar är om vi nu skulle skaffa fler barn. Då är ju risken 25% att vi får ett barn med cf. Det är ju så att om barnet får cf så kan det ju må mycket sämre än vad lilleman gör eller bättre också för den delen. Det blev lite svamligt det där men det jag funderar är hur pass olika man kan må när man är syskon?
Esmamma...vilken bra ide att ha pilatesbollen framför spegeln, ska genast testa det! Vi har nämligen haft lite problem med att sitta med han o studsa på bollen han spänner sig o vill vrida sig loss.