• Bee

kopparspiral, bra och dåliga erfarenheter?

Min BM tycker jag ska prova kopparspiral eftersom jag mår kasst av hormoner. Tycker det känns lite kymigt att ha en sak i kroppen på det sättet...
    Hur har ni kännt det och har ni haft några problem med dom?

• Svar på tråden kopparspiral, bra och dåliga erfarenheter?
  • Anonym (glad)

Jag använde kopparspiral i ett år. Jag kännde inget obehag, men min man sa att det känndes som han stack sig på snoppen när han var långt inne. Antagligen av snörena. När vi tog ut spiralen för att vi ville ha ett barn till så var det en sådan skillnad att nuppa utan spiralen! Mycket bättre. Ska aldrig sätta in en spiral igen! Tråkigt, för jag ville att det skulle fungera, blir helt knäpp av hormoner!

• MammaJeanette

åhh bli inte rädd men jag har haft kopparspiral och av detta kom Klara!!

Julia och Klara mina prinsessor!
  • MammaJeanette

har också problem med hormoner!!

Julia och Klara mina prinsessor!
  • QueenLizzie79

Jag hade kopparspiral i lite mer än 2 månader men fick ta ut den då jag blödde rejält hela tiden. Bm som tog ut den undrade hur jag hade stått ut så länge eftersom jag blödde så mycket.

• cissi80

Jag har inte haft några problem alls, inte mycket för det här med hormoner heller :( Billigt och känner inte av den det minsta så det kan nog funka för vissa :)

• Bamse04

För mig funkar kopparspiralen super bra,har provat massa innan och ingenting har fungerat på längden.

Min mens är som förut och varken jag eller min man känner av spiralen på något sätt.Det är så himmla skönt att äntligen bli fri från hormoner.Hoppas att det fortsätter såhär.
    Jag har en spiral som gäller i 10 år och det gjorde inte alls ont att sätta in den.
    Desutom är den helt gratis.

• Myrah

Jag har bara dåliga erfarenheter av kopparspiral.

När jag satte in den gjorde det så ont så jag trodde jag skulle dö, men jag klarade mig undan med att endast svimma =)

Min mens blev mycket rikligare och längre, blödde ca 9-10 dagar.

• Löööv

Jag älskar min spiral . Min syrra med. Jag fixar heller inte hormoner. Visst blöder man mer den första tiden men man kan äta CykolF som minskar ner blödningen . Jag blöder inte mer än förut nu, i början blödde jag mer. Jag har inga mellanblödningar alls. Allt funkar toppen

• MARIA99

För mej är den bra. Har min andra insatt nu..Den första hade jag i 2 år innan bi bestämde oss att skaffa ett 3.e barn. Blev gravid på 1.a försöket efter den var ut tagen. Jag blöder lite extra vid mens , det är det enda minuset för mej.. Men det är värt det att slippa hormoner tycker jag.
    Min man känner inte av trådarna..

• Anonym (Eva)

Hade först en hormonspiral Levonova, blödde i flera månader och blev deprimerad av den i flara omgångar HUGA

Har nu en koppar spiral, blödde första året mycket men nu efter 2 år så är jag helnöjd. Blöder mindra än i början och märker inte av den alls.

OBS sticker man sig på trådarna kan man gå tillbaka och få dom trimmade

Svar på tråden kopparspiral, bra och dåliga erfarenheter?