Inlägg från: ängsskogensblomma |Visa alla inlägg
  • ängsskogensblomma

Gastric Bypass (GBP)

Jag väntar oxå på op
    Var hos min husläkare ioktober -04 som då skickade en remiss till obesitas mottagningen, dom ringde mej i dec-05 men jag kunde inte gå dit på undersökning eftersom att jag väntade vårt 3dje barn. Dom sa att jag skulle återkomma så fort jag slutat amma.
    Jag ringde dom i Aug -06 och fick en tid 2 veckor senare. När jag kom dit så fick jag träffa en läkare som sa att jag ska få göra operationen. Han skickade vidare remiss till kirugi och där är jag nu å jag väntar å väntar å saknar å längtar. Fick ett brav för ca 3 veckor sedan där det stod att jag ska få komma på ett gruppinformations möte innan den 25/2 där dom går igenom allt inför operation.
    Nu väntar jag på brevet och undrar hela tiden hur lång tid efter det mötet man behöver vänta på operation. Är det någon som vet???????
    Jag vet att dom även kommer att fråga mej om jag kan tänka mej op på annat sjukhus och JA JA JA !!!! det är klart, bara det går snabbt.

Är det någon här som är opererad i Göteborg och vet ungefär hur lång tid efter mötet man behöver vänta??????

• ängsskogensblomma

Mrs Kaffelatte.

Läkaren som jag var hos i aug sa att jag inte behövde träffa dietisten eftersom att jag drack modifast när jag kom till honom och då redan dokumenterat vad jag ätit vikt mm de sista tre månaderna så förhoppningsvis så går väl detta lite snabbare!!!
    Hoppas hoppas!!!!!
    Jag talade med en tjej som bor här i närheten av mej och hon sa att hon fick opa sig
    ca  1 1/2 månad efter mötet så jag får väl hoppas på något sånt, för jag känner att jag inte kan vänta längre.
    Om dom säjer till mej att jag kommer att få vänta runt 8 månader till så går jag och lånar pengar och gör den privat!!!

Nä jag får väl ge mej....... Man lever ju på hoppet.
    Lycka till kram j

• ängsskogensblomma

Vårdgarantin funkar inte i Göteborg i alla fall.
    Jag har väntat sen 2004.
    Var på besök på obesitas mottag i aug efter att ha vänta typ 2 år fick min op beviljad. Skulle få komm på ett gruppinfomöte nu i mars men jag fick reda på att en del får vänta typ upp till 2 år efter det så jag valde att göra det privat på carlanderska.
    Jag gjorde det förra tisdagen. Jag fick en operationstid en vecka efter det att jag ringde dit, men då ser man att pengar har stor betydelse....
    Lycka till alla ni som väntar

• ängsskogensblomma

Jag är ofta inne och läser här men lämnar inte så ofta avtryck.

Vi bara säga att jag är så glad gjorde min operation privat den 13 feb-07 alltså för
    3 och 1/2 vecka sedan, nu har jag gått ner 10 kg.
    Och allt känns så bra, inget illamåeende eller nåt.
    Ni som ska göra op snart, hoppas ni får det så fort som möjligt och att ni kommer att må lika bra som mej, det är det bästa jag gjort efter mina barn.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)