Äsch, jag ÄR ju en tjockis, rund & go,jag tar inte illa upp iallafall!
Jag gjorde min GB för fem år sedan, då gjorde man inte GBP på Huddinge Sjukhus.
Jag gick ner i vikt och allt va frid och fröjd..lite läskigt var det när de skulle fylla på bandet, de sticker ner en lååång spruta mellan tuttarna och trycker i vätska...blä, vande mig aldrig.
Sen kom vi till det stadiet när det inte gick att fylla på mer, jag fick ONT, halsbränna och kräktes, kräktes, kräktes..hela tiden. Vaknade på nätterna med kräk i munnen...
Jag trodde att det var mitt fel, att jag inte tuggade ordentligt, att jag åt för fort osv så jag sökte inte hjälp förren förra året.
Då fick jag göra en kontraströntgen och det visade sig att jag fått ett bråck på magmunnen, med en liten kräva brevid som liksom "samlade" mat hela tiden..under den här kräkperioden gick jag upp 20 kg, min kropp hamnade i ett svältläge och bara packade på sig mer och mer.
Nu har de tömt bandet och jag kan ÄNTLIGEN äta utan att kräkas.
Står i kö för en omoperation till en GBP, men min doktor tyckte att jag skulle klämma ut bebben först
så i höst någongång är det dags, under tiden får jag försöka att ha is i magen och försöka att inte gå upp så mycket...(*viskar* väger 130kg nu)
Men min tjockisdoktor sa inte att det skulle bli några problem, han var jätteglad och gratulerade, så det kändes ju skönt!
Oj det blev långt det här, hoppas nån orkade läsa, fråga gärna om det är något mer!